La millora de la conectivitat obre noves vies de negoci a Alemanya Maite Salord: “Hem rebut comentaris positius tant de touroperadors com de companyies aèries".

En el transcurs de la segona jornada de la ITB, els responsables de la Fundació Foment del Turisme de Menorca han mantingut un sèrie de reunions amb els principals touroperadors alemanys, des dels gegants TUI i Thomas Cook fins a Alltours, FTI o Schauinsland.

Tots han assenyalat que compliran les expectatives previstes per a aquesta temporada, una afirmació que fa pensar que s’aconseguirà recuperar el 5% perdut l’any passat i, previsiblement, tornar a la senda de creixement iniciada l’any 2015 i que va fer repuntar quasi un 20% les arribades des d’Alemanya en només dos anys, del 2014 al 2016.

La nota més positiva l’han posada els touroperadors més modestos, que veuran créixer la seva operativa a Menorca gràcies a l’obertura de noves rutes amb companyies regulars i low cost. En aquesta línia s’han pronunciat FTI, Alltours i Schauinsland.

Tots tres han confirmat que el volum de vendes supera en aquests moments els nombres de l’any passat i observen amb interès possibles moviments d’algunes aerolínies de cara a l’any que ve. Concretament, els que puguin fer Eurowings i Lufthansa que, a partir del bon comportament d’aquest any, valoren l’opció de millorar la connectivitat amb Alemanya el 2019.

Aquesta resposta confirma que l’estratègia seguida per la FFTM, en coordinació amb el sector empresarial de l’illa, està donant bons resultats. Aquesta línia de feina passa per obrir noves rutes amb ciutats alemanyes operades per companyies aèries amb un percentatge del passatge reservat per a la touroperació i l’altre per a gent que viatja per lliure.

“Hem rebut comentaris positius tant de touroperadors com de companyies aèries. Això ens cofirma que el camí escollit per millorar la connectivitat amb Alemanya és el correcte. Ara ens toca fer feina per aconseguir ampliar la xarxa de connexions de cara a l’any que ve”, ha a rmat la consellera de Promoció Turística, Maite Salord, al temps que ha recalcat la importància de recuperar el pes que tradicionalment el mercat alemany ha tingut a l’illa. “Els visitants alemanys casen a la perfecció amb el nostre model. Som una illa verda, amb una gran oferta de turisme actiu, gastronòmic i cultural, amb infraestructures i serveis de qualitat, segura i hospitalària. Aquestes són les nostres fortaleses”, ha afegit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *