Els populars interpel·laràn a la presidenta del Consell perquè expliqui què farà a la ‘general’ Vilafranca: "Que un expert en paisatge decideixi el model de carreteres de Menorca frega l'absurd"

El Grup Popular al Consell Insular presenta una interpel·lació en el pròxim Ple del present mes de juny a la presidenta del Consell, la socialista Susanna Mora, perquè compleixi el compromís adquirit en un dels últims plens i expliqui a tots els menorquins què pensa fer el govern tripartit que presideix al tram de Maó-Alaior de la carretera general Me-1.

La portaveu del Grup Popular, Salomé Cabrera, i el conseller Adolfo Vilafranca, han lamentat, en roda de premsa, que tots els menorquins i visitants portin tres anys patint una carretera més insegura per la decisió política de mantenir les obres paralitzades durant tres anys sense cap tipus de justificació.

“Esperem que (Susana Mora) doni la cara i no delegui en el conseller Preto l’explicació que mereixen tots els menorquins”, ha dit Vilafranca.

Vilafranca ha recordat que el pecat original de la paralització de les obres va ser la rescissió del contracte amb l’empresa contractista, una decisió política que costarà més diners a tots els menorquins.

En el cas que hi hagués sobrecostos, aquests van haver de ser assumits per l’empresa adjudicatària en la mesura en què va ser la que va acabar la redacció del projecte.

L’adjudicació del tram d’Alaior confirma que la paralització suposarà un sobrecost i una menor disposició de recursos per als altres trams. El tram d’Alaior és pràcticament el mateix, excepte en el carril bici, però a preus més cars.

De la solució de l’Argentina, res se sap des de fa mesos.

Recentment i després d’un escrit de diverses associacions, algunes d’elles dependents del Consell, tot apunta que un expert en paisatge acabarà decidint el model de carreteres de Menorca, el que frega l’absurd, raona Vilafranca.

Així, “tenim una carretera en obres, que és una carretera perillosa, una manca de projecte que posa en perill els conductors, empitjora la fluïdesa del trànsit. Tot això, ens fa sospitar que pot ser intencionat en la mesura que trànsit menys fluid dóna la sensació de saturació, saturació que es pot usar per justificar polítiques antiturístiques “.

Vilafranca ha alertat que el retard suposarà increments de costes, el que posa en perill la inversió en els trams que falten. Molt més si s’emprenen decisions que no estan contemplades, com demoldre els ponts construïts i pagats.

Després de repassar la campanya d’assetjament i enderrocament orquestrada pels partits que ara governen i algunes entitats amb l’únic objectiu de Criminalitzar al Partit Popular, Salomé Cabrera ha denunciat l’opacitat del Consell en aquest assumpte.

Per a Cabrera, no hi ha dubte que es va tractar d’una campanya política quan a Alaior s’està fent pràcticament el mateix projecte que el redactat pel Partit Popular, així com en el tram Ferreries Ciutadella sense que hi hagi manifestacions i samarretes davant de la seu del Consell. Igual que tampoc ho va haver quan l’esquerra va executar el projecte més impactant de la història de Menorca a Ferreries.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.