La Conselleria de Turisme ha patrocinat 33 projectes de diversificació i desestacionalització turística entre gener i maig de 2018 Els projectes finançats amb aquesta convocatòria tenen un retorn publicitari per a les marques de les Illes Balears i en milloren la competitivitat turística

La vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha fet un balanç de la convocatòria de patrocinis 2018 de l’antiga Agència de Turisme de les Illes Balears –ATB– (ara Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears –AETIB). Acompanyada del director gerent de l’entitat, Jaume Alzamora, i de tres representants de projectes finançats amb aquesta línia d’ajuts, ha anunciat que l’AETIB va patrocinar fins al mes de maig 30 projectes d’entitats privades i 3 d’organismes públics en el marc de la convocatòria de patrocinis públic-privat i públic-públic, a la qual s’han destinat un total de 786.718 euros.

Els projectes finançats amb aquesta convocatòria tenen un retorn publicitari per a les marques de les Illes Balears i en milloren la competitivitat turística. L’objectiu era promoure el turisme fora dels mesos d’estiu i l’ocupació laboral durant tot l’any, i així fomentar un producte turístic de qualitat centrat en l’hivern. Bel Busquets ha assenyalat que “el sol i platja és un producte consolidat a les Illes, i el que hem volgut des d’aquest Govern des del principi de legislatura és diversificar el producte turístic i allargar la temporada”. Aquests patrocinis estan vinculats al món de l’esport, la gastronomia i la cultura, que tenen “efectes en altres àmbits econòmics, dinamitzen l’economia local i revaloritzen el producte local i la seva elaboració”.

DISTRIBUCIÓ PER TEMÀTIQUES QUANTITAT ADJUDICADA %
Vinculats al producte ESPORTS 14 449.134,00 € 57
Vinculats al producte CULTURA 10 177.072,00 € 23
Multiproducte 6 75.012,00 € 10
Vinculats al producte GASTRONOMIA 3 85.500,00 € 11
33 786.718,00 € 100
Els projectes patrocinats són actuacions que contribueixen a la creació de producte, promoció, comercialització i diversificació turística de les illes de Menorca, Mallorca i Formentera i pot tractar-se de jornades, congressos, tallers, exposicions, esdeveniments, celebracions… Jaume Alzamora ha informat que es van presentar 65 projectes, dels quals se’n van seleccionar 33. Aquesta convocatòria, que s’emmarca dins l’estratègia del Govern Better in Winter, “donà suport a grans esdeveniments que ens posicionen internacionalment, però també a projectes que inicien el seu camí i necessiten continuïtat” per consolidar aquesta diversificació i desestacionalització del model turístic, ha dit Alzamora.
A l’acte hi ha estat presents també representants de projectes patrocinats per la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme. Tots han coincidit que aquests patrocinis són una ajuda fonamental per a la celebració d’aquests esdeveniments. Entre ells hi havia Manuel Hernández, director d’Unisport Consulting, empresa que ha participat en l’organització d’esdeveniments com la XXVII Platja de Palma Challenge Ciclista Mallorca, la Final Six Days Mallorca i la X Mitja Marató Popular Illa de Formentera. Hernández creu que l’illa de Mallorca és referent en el turisme d’hivern gràcies a les proves esportives i espera que, ara que els Consells insulars tenen les competències en promoció turística, continuïn aquests patrocinis a l’esport, que “és un element desestacionalitzador”.
Per altra banda, Álvaro Martínez és director del Mallorca Live Festival, que va aconseguir unes xifres de públic récord i que quasi la meitat dels seus assistents foren visitants turístics. A més, l’esdeveniment va deixar una inversió de 850.000 € a empreses locals i va donar feina a més de 1.000 persones. Segons Martínez, “gràcies a les ajudes del Govern balear es poden arribar a aconseguir aquestes xifres”.
Per últim, José Luís Córcoles, director comercial de la Fira Horeca Balears, ha comentat que les ajudes públiques “permeten fer créixer la qualitat del nostre producte, que és el que busca el turista madur de les nostres Illes, i no només el sol i la platja, sinó també en l’esport, l’oci i la gastronomia, eixos fonamentals en el turisme” que repercuteixen en llocs de feina i en l’economia de les Illes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *