La Fundació Foment del Turisme de Menorca participa aquests dies a la fira IFTM Top Resa de París, el principal saló destinat als professionals del turisme a França. El consum d’experiències de qualitat, la capacitat de despesa i la diversificació són arguments que fan del francès un mercat estratègic per a Menorca.

Un any més, Menorca continua fidel a la seva cita amb la fira IFTM Top Resa de París, el principal saló destinat als professionals del turisme a França. Durant quatre dies, del 25 al 28 de setembre, destinacions d’arreu del món hi mostraran els millors productes turístics en l’àmbit de l’oci, els negocis i els esdeveniments.

Aquest any, la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) posarà el focus en la condició natural de l’illa, avalada per la seva declaració com a Reserva de Biosfera, en el potencial esportiu, en la riquesa cultural i en la singularitat gastronòmica, sempre en funció de la Menorca que es vol projectar i els interessos dels visitants francesos.

La presència a la IFTM Top Resa forma part del full de ruta adoptat per la FFTM per millorar el posicionament de la marca Menorca en el mercat francès, considerat estratègic per al futur immediat de la indústria turística menorquina pels beneficis que en reporta: consum d’experiències de qualitat, capacitat de despesa i diversificació.

“En els darrers anys hem vist com ha crescut l’arribada de turistes francesos a Menorca, atrets per la qualitat paisatgística i natural i per l’autenticitat cultural i gastronòmica de la nostra illa. Per incrementar la seva presencia, des de la fundació hem decidit reforçar les accions de promoció a França i alimentar d’aquesta manera una relació que volem que perduri i s’enforteixi amb el temps”, ha assegurat Maite Salord, Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística del Consell de Menorca.

Les fires com a espais de negoci

En els darrers anys, en pro de l’eficàcia i la productivitat, la FFTM ha redissenyat el calendari anual de fires i ha donat prioritat als esdeveniments més especialitzats, tot mantenint una forta presència a França i Alemanya, mercats més permeables a aquest tipus d’accions promocionals.

I és que les fires turístiques en aquests països tenen un fort component comercial i operatiu. És en aquests espais on la FFTM i els empresaris i emprenedors que ho considerin poden contactar i establir acords de comercialització amb operadors i intermediaris, a més de professionals del màrqueting i la comunicació. És el cas de la promotora de l’esdeveniment Hats and Horses, que ha decidit desplaçar-se aquests dies a París per promocionar l’edició del 2019.

Les dades d’anys anteriors posen de manifest la importància de la IFTM Top Resa en el circuit turístic europeu: 32.500 professionals, dels quals al voltant del 40% van ser agents de viatges, 1.700 marques de 160 destinacions diferents, 555 expositors i una superfície de prop de 30.000 metres quadrats.

Menorca a la TF1

Dissabte passat, la TF1 va dedicar un espai a Menorca i Mallorca en prime time. Va ser a 50’ Inside, programa veterà de la televisió francesa i un dels que millors share registra en cap de setmana. El reportatge, titulat “Mallorca i Menorca, paradís de les estrelles”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.