La línia d’autobús Ciutadella-Macarella va acabar els seu servei per a 20018 el passat dilluns 15 d’octubre Fins a la nova temporada es pot accedir amb vehicle a l'aparcament públic de Santa Anna

La línia d’autobús Ciutadella-Macarella, ha acabat el seu servei el passat dilluns 15 d’octubre de 2018, després d’estar en funcionament durant 5 mesos des del seu inici dia 14 de maig. Des del passat  dimarts 16 d’octubre tant el camí de Macarella des de Torrablet i l’aparcament dins la finca de Santa Anna tornen a ser transitables per als vehicles particulars.

El servei de la línia Ciutadella-Macarella ha funcionat a risc i ventura de l’empresa operadora sense subvenció de l’administració insular, és a dir, que els usuaris del servei han cobert tot el seu cost sense cost afegit per a l’administració. Els costos del servei s’han calculat a partir de l’Anàlisi de viabilitat del Pla Insular de transports. El servei de línia Ciutadella-Macarella s’ha prestat amb 4 autobusos més 1 autobús de reserva, i pel que fa a personal ha ocupat a 8 conductors/es i 2 informadores.

Aquest servei ha substituït la capacitat de l’estacionament a Macarella, per la qual cosa ha estat incompatible amb el trànsit rodat i l’accés amb vehicle privat, que ha quedat restringit entre el 14 de maig i el 15 d’octubre. Aquest nou servei ha tingut com a objectiu garantir tant a residents com a visitants l’accés a Macarella i evitar els problemes que s’havien ocasionat anys anteriors.

Durant aquest temps, la línia Ciutadella-Macarella ha operat amb dues distribucions de freqüències: en temporada baixa, del 14 de maig al 15 de juny i del 16 de setembre al 15 d’octubre, amb 18 sortides i tornades diàries entre les 8:00 i les 20:00 h (un autobús cada 40 minuts); i en temporada alta, del 16 de juny al 15 de setembre, amb 39 sortides i tornades diàries entre les 8:00 i les 23:00 h (un autobús cada 20 minuts). El trajecte s’ha fet en uns 40 minuts per sentit.

Cal recordar que el servei d’aquesta nova línia Ciutadella-Macarella l’ha prestat l’empresa Autocares Torres, ja que és titular del contracte de gestió de servei públic IB-07, entre Cala en Blanes i Cala Blanca per Ciutadella, amb prolongació a Cala en Bosc, passant per sa Caleta, Santandria i Cap d’Artrutx, fins al 31.12.2018, i d’acord amb la normativa aplicable (articles 75.3 de la LOTT, 77, 78 i 80 del ROTT), la nova línia Ciutadella-Macarella suposa la inclusió d’un nou trànsit en el contracte vigent, a més de tenir un caràcter complementari respecte de la resta de trànsits de la concessió IB-07 per la qual cosa s’ha de prestar el servei en unitat d’explotació amb el servei principal.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.