Menorca a la World Travel Market Es fa feina per a mantenir el pes del mercat britànic

La Fundació Foment del Turisme de Menorca assisteix a la World Travel Market, que se celebra a Londres des d’ahir fins al 7 de novembre, amb l’objectiu de mantenir el pes que el mercat britànic ha tingut tradicionalment per a la indústria turística menorquina i que el situa com el primer mercat emissor internacional a l’illa.

Les xifres dels darrers anys confirmen el gran interès que Menorca ha despertat sempre en el Regne Unit. I és que de 2014 a 2017 les arribades de britànics, tenint com a referència el període que va de l’abril a l’octubre, van créixer fins a un 40%, passant de 415.198 a 582.583.

Enguany, a falta de tenir les dades de l’octubre, han arribat 476.561 britànics, xifra que representa un -12,6% i un -2,8% respecte del 2017 i 2016, dos anys considerats extraordinaris per al turisme a Espanya, i un +6,35% i +23,38% respecte del 2015 i 2014, anys en què progressivament se superava l’impacte de la crisi.

S’ha de valorar, així mateix, l’increment de la despesa turística d’un any per l’altre. I és que en els mesos de juny, juliol i agost del 2018, tot i el descens en el nombre d’arribades, els britànics han gastat un 9,4% més a Menorca, una dada positiva i indicativa de qualitat.

 La incògnita de 2019

El comportament per a l’any 2019 és una incògnita a causa principalment del Brexit. En principi, el 29 de març es farà efectiva la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, fet que en cas que es produeixi sense acord plantejaria un escenari incert que exigeix ser prudents.

 També s’ha de tenir en compte la fortalesa de les destinacions mediterrànies competidores, les eines de què disposen per a ser més competitives i com poden influir en la programació i venda de places.

 En aquest context, però, s’ha de valorar la decisió de Jet2 d’incrementar la seva operativa en prop d’un 20% de cara a l’any que ve i la recuperació de la ruta hivernal amb Londres operada per easyJet.

La vicepresidenta del Consell de Menorca i consellera de Turisme, Maite Salord ha assegurat que:

“Venim d’uns anys en què el mercat britànic ha tingut un comportament excel·lent a Menorca, en part com a resultat de la inestabilitat d’altres destinacions. La proximitat del Brexit i la fortalesa dels països competidors ens fa ser prudents de cara al 2019, un any en què confiem mantenir el pes que aquest mercat ha tingut tradicionalment per a la nostra illa. Per aconseguir-ho tenim grans actius que ens fan competitius: la naturalesa, el patrimoni, la qualitat de les instal·lacions i els serveis, els lligams històrics, la seguretat i el clima, entre d’altres”.

Esport, natura i artesania

La FFTM assisteix a la WTM amb l’esport i la natura com a grans reclams i amb la intenció de situar l’illa com a referent en el camp del turisme esportiu. En aquest sentit s’ha d’entendre l’acte convocat el 2 de novembre amb mitjans, agències i touroperadors especialitzats en turisme actiu i la decisió de focalitzar en la Reserva de Biosfera i els principals recursos naturals la intervenció de demà dimarts, 6 de novembre, en la presentació organitzada per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears.

 Així mateix, l’artesania també té un paper destacat en aquesta edició de la WTM. I és que gràcies a l’acord de col·laboració signat amb l’Associació d’Artesans de Menorca (Arteme), la FFTM ha dedicat un espai de l’estand de Menorca a l’exposició “Joia de Menorca”. D’aquesta manera es vol aprofitar la visibilitat d’una fira d’aquestes característiques per donar una major projecció exterior a les creacions “Made in Menorca”.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.