Actes 8 Març

La Direcció General d’Energia obre expedients a Red Elèctrica i Endesa per la pana elèctrica de Menorca Es tracta d’expedients informatius per avaluar en profunditat els fets i el funcionament dels plans de contingència respectius, els quals poden derivar o no en sancionadors

La Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic ha obert expedients informatius a Red Eléctrica Española i Endesa per la fallada elèctrica que es va produir el passat diumenge 28 d’octubre a Menorca i que es va perllongar fins  aproximadament les 18.15 hores de dimarts dia 30, quan es va restablir el subministrament a tots els punts de l’Illa afectats.

Des de la Direcció General s’han remès  comunicacions a les dues companyies, en les quals es requereix informació detallada per tal d’ avaluar les causes de la pana i, si escau, determinar mesures de millora dels plans de contingència una vegada que s’analitzi com ha abordat la greu incidència cada una de les companyies.

Es tracta d’expedients informatius, que poden o no derivar en expedients sancionadors, en funció de l’avaluació de la informació que facilitin tant Endesa com Red Eléctrica Española. S’obre un expedient informatiu a cada empresa per avaluar l’actuació de cada una d’elles; a Red Elèctrica Española, com a operadora i transportista del sistema elèctric, i a Endesa com a responsable de la xarxa de distribució als consumidors.

L’obertura d’aquests expedients informatius és un procediment habitual quan es produeixen incidents de la magnitud del succeït a Menorca i que provoquen “un zero” en el subministrament; és a dir, un tall total.

En els escrits, es comunica a les dues companyies que es reclama tota la informació sobre l’incident que el passat diumenge 28 d’octubre va provocar “un zero zonal” de subministrament elèctric que va afectar 38.732  clients.

En concret, se sol·licita el següent:

-Informació detallada de la cronologia i afeccions de l’incident, des del moment de produir-se fins al restabliment de la normalitat en el subministrament.

-Informe detallat de les actuacions que han dut a terme per Endesa (en un cas) i Red Elèctrica (en l’altre) en el transcurs de l’incident, així com les causes d’aquest.

S’ha donat un termini de 10 dies a les companyies per facilitar tota la informació demanada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.