Els valors del comerç de proximitat, un factor decisiu pels consumidors locals

L’Associació de comerciants Ciutadella Antiga té unes bones pautes que indiquen el coneixement que tenen els ciutadellencs de la pròpia associació i els factors que indiquen què valora més la gent a l’hora de decidir-se per comprar al comerç de proximitat, a les grans superfícies o fer les compres on line. Són les dades resultants d’una enquesta a peu de carrer que Ciutadella Antiga ha fet públiques.

Aprofitant la diada del Sortim al carrer del passat 17 de novembre, l’associació de comerciants Ciutadella Antiga va elaborar una enquesta feta a peu de carrer entre els vesins de Ciutadella referent al coneixement sobre la pròpia associació i als hàbits de compra de la gent. La primera part de l’enquesta es va fer fa unes setmanes a Ses Voltes i la segona el dia 17 mateix durant el Sortim al carrer i el total d’enquestats varen ser 55 persones. Aquesta actuació s’emmarca dins la campanya de conscienciació “Tot torna” que Ciutadella Antiga, ja fa uns mesos que du endavant.

Referent all coneixement que tenen els ciutadans de la pròpia associació es va demanar què és “Ciutadella Antiga” i es donaven quatre opcions de resposta; un 8% dels enquestats troben que és una associació veïnal, un altre 8% que és una associació en defensa del nucli antic, un 16% desconeix què pot ser i un 68€, efectivament coneix que es tracta d’una associació de comerciants. A partir d’aquí es demanà pels objectius de l’associació i del que els enquestats consideren on rau la importància del nucli antic. Aquí els percentatges han estat més ajustats: un 6% valoren que sigui el barri més a prop que tots els altres, un 24% consideren que és un dels llocs més emblemàtics de l’illa, un 29% creu que és important per la oferta de comerç i restauració i un 41€ valoren especialment que sigui peatonal i s’hi realitzin moltes activitats. Per altra banda, la gent sí reconeix les activitats pròpies que organitza cada any l’associació com l’Street Art, el Teatre de Butxaca, la campanya Sempre Guanyes o les campanades infantils, entre d’altres.

Pel que fa als hàbits de compra dels ciutadellencs, pel que s’extreu de l’esmentada enquesta, un 37% compra part de la seva alimentació a Sa Plaça cada setmana, un altre 37% només a vegades, un 13% molt de tant en  tant i un 13% dels enquestats que no ho fan mai.

També es va demanar pels avantatges del tipus de comerç segons si es tracta de comerç local, grans superfícies o comerç on line i aquí sí que la gran majoria dels enquestats ho tenen clar: el comerç local afavoreix el repartiment de la riquesa molt per damunt dels altres dos tipus de compra. Es valora per damunt de tot que al comerç de proximitat s’ofereixen productes de producció local i que les botigues d’aquí donen identitat i singularitat al poble. La comoditat i el tracte personalitzat també són molt valorats per les persones enquestades. I el que es valora principalment de la compra a grans superfícies i, especialment, del comerç on line és la diversitat d’oferta en marques i preus.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *