El Dic de Son Blanc ha quedat petit La manca d’amarratges d’estacada impedeix nous vaixells a Son Blanc

Des de la seva construcció van ser moltes les veus que van assegurar que el port exterior de Ciutadella, el Dic de Son Blanc, era petit i que era totalment necessari ampliar els seus molls per a fer-los operatius a vaixells amb més de 150 metres de eslora, com és ara el cas de la naviliera Corsica Ferries, que l’any passat va operar entre Alcúdia i Toulón en temporada turística i té intenció d’operar a Ciutadella, com també la naviliera Balearia, que té la intenció del que el seu nou vaixell a gas natural, el “Hypatia de Alejandria” faci la ruta Ciutadella-Alcúdia Barcelona, tot substituint el “Bahama Mama” o el “Martín y Soler”.

Ciutadella podria tenir millors connexions marítimes si des de Ports de les Illes Balears es porten a terme les obres d’ampliació dels actuals molls de Son Blanc amb estacades d’amarratge, conegudes popularment com a “Duques de Alba”, que permetran que vaixells com el “Mega Express Uno” i “Mega Exprés Cuatro” de la naviliera Corsica Ferries o el “Hypatia” de Balearia puguin operar a Ciutadella.

Córsica Ferries, va operar al llarg de l’estiu passat entre els ports de Toulon, al Sud de França i Alcúdia, i han estat molts els passatgers que han demanat la possibilitat de poder viatjar a Ciutadella o fer escala al nostre port. De moment la naviliera ha contactat amb el Govern de les Illes Balears per a poder trobar una solució a aquesta demanda, que permetria que Son Blanc tingués també tràfic internacional, amb els beneficis del turisme francès, i que el mateixos menorquins poguessin tenir una alternativa turística per a viatjar al Sud de França.

Per altra banda, Corsica Ferries, tornarà a operar entre Toulon i Alcúdia a partir del 23 d’abril, amb els vaixells de la sèria Mega Express “Uno” i “Cuatro” amb 172 metres d’eslora i una velocitat de creuer de 26-28 nusos que pot arribar a una màxima de 30,5 nusos, capacitat per a 2.100 passatgers i 650 vehicles en bodega, segons informa ferrybalear.blogspot.com.

Mentres no pugui amarrar al port de Ciutadella per mor de la seva eslora i la manca dels “Ducs d’Alba”, Corsica Ferries  ja ha contactat amb les navilieres que operen a port de Ciutadella, Balearia i Transmediterranea per a poder vendre els bitlles amb sortida des de Ciutadella i embarcar cap a França des d’Alcúdia i viceversa. Tampoc es descarta que Corsica pugui operar a Ciutadella amb un nou vaixell amb una eslora similar al “Martín i Soler” de Balearia, que en aquests moments està canviant part dels seus motors, per motors de gas natural liquat (GNL).

“Hypatia d’Alexandria”

El problema de les eslores dels vaixells de nova construcció és un dels principals handicaps del port exterior de Ciutadella, al que només hi poden amarrar vaixells de fins a 150 metres.

El nou vaixell de Balearia, propulsat a gas natural, i una de les joies de la naviliera es troba amb la mateixa situació. Des de la naviliera que opera a Son Blanc des dels seus inicis i que ha fet que Son Blanc passi a ser el port més important de Menorca, té intenció de dotar al triangle marítim Ciutadella-Alcúdia-Barcelona del nou vaixell, però les característiques de l’actual Son Blanc són complicades, també per la seva ubicació, i que no donen seguretat en la seva làmina d’aigua, cosa que obligaria al nou vaixell de Balearia a desviar-se a Maó, i afectaria negativament als horaris que li permeten fer aquesta triangulació d’èxit entre Barcelona, Ciutadella i Alcúdia.

NOU ADÉU AL NURA NOVA

El “Nura Nova” el que fou el barco groc d’ISCOMAR i comprat per subhasta per la naviliera pitiüsa Formentera Lines que el va llogar a la Trasmediterranea per a fer que va ser la seva línia des que va arribar a Ciutadella com a “Elba Nova”, ha estat venut a Gestour després de que no s’hagi renovat el flete i la seva varada que havia de ser el 13 de gener, s’ha passat al passat dilluns.

Segons ha publicat el blog especialitat en temes nàutics, ferry balear, el nou propietari del “Nura Nova”, Gestour espera tenir-lo al port de Nàpols dimarts de la setmana que ve, dia 15, si les condicions marítimes ho permeten. Es tancarà, sembla ara que per sempre la fesomia del “Nura” creuant el Canal de Menorca cap al port d’Alcúdia o arribant a Ciutadella, tot passant a la historia com ho va fer l’estimat i encara recordat per als més majors, el “Ciudadela”, conegut com “es vaporet”.

A hores d’ara es desconeix quina serà l’alternativa de la Trasmediterranea al “Nura Nova”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *