Més fires especialitzades per a 2019 La FFTM amplia en un 70% el calendari de fires d’enguany amb la incorporació de les cites temàtiques més rellevants del circuit europeu 

La Fundació Foment del Turisme de Menorca estarà present aquest any en 29 fires turístiques, el que representa un increment del 70% en relació al calendari del 2018. La nova programació ha estat pensada i dissenyada exclusivament des de Menorca, una feina que ha estat possible gràcies al traspàs de la competència en promoció turística. L’any 2019 serà, de fet, el primer any en què la política promocional es decidirà i gestionarà íntegrament des de l’illa.

Cap a l’especialització

Amb l’objectiu d’adaptar-se a les noves demandes i formes de consum i ser més eficaç en l’aplicació de l’estratègia promocional pròpia, la FFTM ha decidit reforçar el camí cap a la segmentació i l’especialització i prioritzar l’assistència a fires temàtiques i professionals, fent créixer el seu pes en la programació anual fins al punt de superar en nombre les cites generalistes.

Segons ha manifestat la Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística, Maite Salord Ripoll “L’any 2019 marcarà un punt d’inflexió per a la promoció turística de Menorca. Per primera vegada decidirem i dissenyarem de forma totalment autònoma com volem projectar-nos al món. Tenim clar el model, les fortaleses i també l’estratègia per ser més competitius. El que hem de fer és escollir bé les accions i això passa per saber distingir quines són les més eficaces i les més eficients. Sens dubte, en matèria de marketing firal l’aposta de present i de futur passa per prioritzar les cites temàtiques. La segmentació i l’especialització han de marcar el nostre camí cap a la competitivitat”.

En total, gràcies a aquesta nova planificació, la marca Menorca tindrà visibilitat a les 18 fires especialitzades més rellevants del circuit europeu. Per productes, d’acord amb els grans objectius promocionals de la FFTM, s’han prioritzat els relacionats amb el gaudi de la natura i l’esport amb la inclusió d’11 cites firals. A més, per primera vegada s’han incorporat a la programació fires especialitzades en patrimoni i arqueologia (2). També s’ha decidit reforçar la promoció de l’illa com a destinació de creuers (2) i de viatges d’incentius i congressos (2).

El calendari de fires

Les fires especialitzades a les quals assistirà la FFTM al llarg del 2019 són (ordre cronològic): CMT Fahrrat & Wandern (Stuttgart), Fitur Salut (Madrid), Fiets en Wandelbeurs (Gant), Dive Travel Show (Madrid), Seatrade Cruise Global (Miami), Expo Sports Outdoor (Barcelona), Salon Mahana (Lyon), Destination Nature (París, Imex (Frankfurt), Hansebird (Hamburg), Birdfair (Leicester), Salon Ultra Trail (Chamonix), Seatrade Europe (Hamburg), Tournatur (Düsseldorf), Saló Internacional del Patrimoni Cultural (París), Roc d’Azur (Fréjus), Borsa Mediterrània de Turisme Arqueològic (Salern) i IBTM (Barcelona).

Les fires generalistes incloses en la programació de la FFTM per al 2019 són (ordre cronològic): Vakantiebeurs (Utrech), Ferien Messe (Viena), Vakans Foire (Luxemburg), Fitur (Madrid), Reisen Hamburg (Hamburg), Salon des Vacances (Brussel·les, ITB (Berlín), B-Travel (Barcelona), Expovacaciones (Bilbao), IFTM Top Resa (París) i World Travel Market (Londres).

D’aquesta relació s’extreu que hi haurà una major presència a França i Alemanya, cosa que es déu a la major incidència d’aquest format d’acció promocional en aquests dos mercats. I és que tant francesos com alemanys acostumen a assistir a esdeveniments d’aquest tipus per obtenir informació útil que els ajudi a planificar les seves vacances i, fins i tot, en alguns casos arribar a formalitzar-ne la compra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.