Actes 8 Març

La FFTM propicia la participació d’empreses a les fires La Fundació Foment del Turisme de Menorca ha obert una via per fomentar l’assistència de les empreses menorquines a quatre grans fires europees: B-Travel, Expovacaciones, IMEX i IBTM.

Les empreses menorquines tenen aquest any la possibilitat d’assistir a quatre grans fires del circuit turístic europeu de la mà de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM). Són la B-Travel, Expovacaciones, IMEX i IBTM. Amb aquesta acció d’acompanyament -la primera d’aquest tipus que s’adopta a Menorca- la FFTM pretén afavorir la projecció exterior i les oportunitats de negoci de les empreses de l’illa a dos dels principals mercats: el nacional i l’alemany. La idea és ampliar el calendari de cara al 2020.

“Hem posat en marxa aquesta iniciativa perquè volem que els empresaris i em- presàries de Menorca tinguin les màximes facilitats per assistir a les fires més im- portants. D’aquesta manera, podem afavorir la creació de vies de negoci i, al mateix temps, millorar la visibilitat de la marca Menorca als mercats europeus. Hem de ser conscients que fer de la nostra illa una destinació competitiva és cosa de tots”, ha manifestat Maite Salord Ripoll, Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística

Co-exposició

La fórmula que planteja la FFTM és la possibilitat d’assistir a aquestes fires com a co-expositors. En aquest sentit, la fundació assumiria la contractació dels espais, la construcció i decoració de l’estand general, l’habilitació del mòdul específic de cada empresa, la tramesa del material promocional i l’acreditació dels participants. És a dir, garantiria un servei logístic complet.

La única contraprestació que se sol·licita a les empreses és el pagament d’entre 300 i 600 euros (IVA no inclòs), en funció de la fira, a fi de cobrir una petita part de les despeses derivades de la contractació d’aquests espais. Es tracta d’una quota molt econòmica si es té en compte el cost que suposaria participar a un certamen d’aquestes característiques amb un espai propi.

L’adjudicació dels espais es realitzarà per estricte ordre de recepció de les sol·licituds. Les empreses hauran de confirmar la seva assistència perquè la reserva es faci efectiva. En cas que el nombre total de peticions fos superior a l’espai disponible, s’habilitarà una llista d’espera per a eventuals cancel·lacions.

Les fires del 2019

Aquestes són les quatre fires proposades per la FFTM per a aquest any:

B-Travel · Barcelona, 22-24 de març
Fira de temàtica generalista adreçada al públic final. Entre els visitants, un 50% diu conèixer molt bé Menorca i mostra interès sobre productes i serveis nous.

Expovacaciones · Bilbao, 10-12 de maig
Fira generalista adreçada al públic final. És un dels certàmens més destacats a nivell nacional. Els visitants tenen un elevat coneixement de l’illa. Acostumen a sol·licitar informació específica.

IMEX · Frankfurt, 21-23 de maig
Fira adreçada a professionals del segment MICE (congressos, convencions, convencions i esde- veniments). És un dels certàmens europeus més rellevants sobre aquest producte.

IBTM · Barcelona, 19 – 21 de novembre
Fira adreçada a professionals del segment MICE (congressos, convencions, convencions i esde- veniments). És un dels certàmens europeus més rellevants sobre aquest producte.

Més fires especialitzades

La FFTM estarà present aquest any en 30 fires turístiques, el que representa un increment del 70% en relació al calendari del 2018. La nova programació ha estat pensada i dissenyada exclusi- vament des de Menorca, una feina que ha estat possible gràcies al traspàs de la competència en promoció turística. L’any 2019 serà, de fet, el primer any en què la política promocional es decidirà i gestionarà íntegrament des de l’illa.

Amb l’objectiu d’adaptar-se a les noves demandes i formes de consum i ser més eficaç en l’aplica- ció de l’estratègia promocional pròpia, la FFTM ha decidit reforçar el camí cap a la segmentació i l’especialització i prioritzar l’assistència a fires temàtiques i professionals, fent créixer el seu pes en la programació anual fins al punt de superar en nombre les cites generalistes.

En total, la marca Menorca tindrà visibilitat a les 19 fires especialitzades més rellevants del circuit europeu. Per productes, d’acord amb els grans objectius promocionals de la FFTM, s’han prioritzat els relacionats amb el gaudi de la natura i l’esport amb la inclusió d’11 cites. A més, per primera ve- gada s’han incorporat a la programació fires especialitzades en patrimoni i arqueologia (2). També s’ha decidit reforçar la promoció de l’illa com a destinació de creuers (2) i de viatges d’incentius i congressos (2) i es repetirà la participació a la fira de connectivitat Routes Europe.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.