El Govern britànic i l’Autoritat d’Aviació Civil posen en marxa la major operació de rescat en temps de pau després de la fallida de Thomas Cook Tots els passatgers, independent de la seva nacionalitat, tornaran a Regne Unit en el termini de dues setmanes

Després de la suspensió de pagaments de Thomas Cook i la cancel·lació de tots els seus vols, el ministre britànic de Transport, Grant Shapps, ha anunciat que el Govern i la CAA han llogat desenes d’avions xàrter perquè els seus clients puguin agafar un vol de tornada a casa sense cap cost.
Tots els clients de Thomas Cook que ara mateix es troben a l’estranger i tinguin reservat un vol de tornada al Regne Unit en la següent quinzena tornaran a casa en una data el més propera possible a la que tenien prevista.
Aquests vols comencen a operar des d’avui, dilluns 23 de setembre. Quant estigui disponible la informació relativa als mateixos, es pujarà a una pàgina web habilitada a aquest efecte, thomascook.caa.co.uk.

El Govern i l’Autoritat d’Aviació Civil (UK CAA) volen que aquestes persones agafin el seu vol en una data el més propera a la que tenien inicialment prevista. Per tant, es recomana encaridament als clients que no posin punt final a les seves vacances ni vagin a l’aeroport sense consultar primer la pàgina web i la informació relativa al seu vol de tornada en particular.

La UK CAA també s’està posant en contacte amb els hotels on s’allotgen els clients de Thomas Cook amb paquets vacacionals per comunicar-los que el cost d’aquest allotjament el cobrirà el Govern amb la cobertura prevista pel Fons Fiduciari per a viatges en avió de ATOL.

Tots els clients de Thomas Cook, allà on es trobin, tornaran al Regne Unit en uns vols especials o se’ls inclourà en vols ja programats d’altres companyies aèries, tots sense càrrecs addicionals. La pàgina web habilitada proporcionarà als clients tota la informació que necessiten per poder accedir a aquests vols en qüestió. Podria ser que hi hagi uns pocs clients que hagin de comprar un bitllet de tornada, però després poden reclamar l’import.

Per als vols de tornada al Regne Unit, no importa si els clients estan coberts per la garantia de ATOL o no. Tampoc si són britànics o d’una altra nacionalitat. Totes les persones que estiguin gaudint d’unes vacances adquirides a Thomas Cook amb un vol de tornada al Regne Unit concertat per a les dues pròximes setmanes serà portat de l’Regne Unit.

En circumstàncies normals, els passatgers sense cobertura de ATOL haurien de trobar un vol de tornada pel seu compte i córrer amb les despeses. Però donada la magnitud del trastorn ocasionat, el Govern va intervenir per ajudar els passatgers afectats i portar-los de tornada a casa.

Centenars de membres del personal de molts ministeris i agències governamentals, entre ells la UK CAA, el Ministeri de Transport i el d’Exteriors (FCO) estan treballant en aquesta operació, per exemple en centres d’atenció telefònica o als aeroports per ajudar a aquestes persones.

Els clients que encara no hagin sortit per al Regne Unit no han d’anar a l’aeroport, ja que no hi haurà més vols de sortida operats per Thomas Cook. La pàgina web habilitada informarà els clients del procés que han de seguir per reclamar el reemborsament.

“La fallida de Thomas Cook és una notícia molt trista per al seu personal i els seus clients. El Govern i la UK CAA treballen sense descans per ajudar a aquestes persones. El nostre pla de contingència ha servit per obtenir avions a tot el món, fins i tot en llocs tan llunyans com Malàisia, i hem desplegat a centenars de persones a centres d’atenció telefònica i aeroports “, va dir el ministre de Transport, Grant Shapps.
“Però és una tasca tremenda, la major operació de rescat en temps de pau de la història del Regne Unit. Pel que és més que probable que sorgeixin problemes i retards. Preguem que si us plau siguin comprensius amb el personal que tracta d’ajudar en el que amb tota probabilitat serà un moment complicat també per a ells “, ha afegit.

Després anunciar-se que l’empresa entrava en suspensió de pagaments i liquidació forçosa, s’han posat en marxa diversos programes d’ajuda per als empleats i clients amb base al Regne Unit. Això inclou una pàgina web habilitada pel Govern i una línia telefònica d’ajuda on consultar drets i garanties, així com el servei de resposta immediata Jobcentre Plus Rapid Response Service.
El Servei d’Insolvències està prenent mesures per preparar el pagament de l’acomiadament reglamentari als empleats (excepte a Irlanda del Nord, on són aplicables altres normes). El Govern també té la intenció de convocar una taskforce interministerial per donar suport als empleats, així com a les parts involucrades a nivell local. La taskforce estudiarà els programes vigents de suport i també supervisarà l’impacte en els negocis locals.

La ministra d’Empresa es dirigirà per escrit al Servei d’insolvència per demanar-los que donin prioritat i accelerin la investigació sobre les circumstàncies al voltant de la suspensió de pagaments de Thomas Cook. La investigació també analitzarà la conducta dels seus directius.
“Es tracta d’un moment de gran preocupació per als empleats de Thomas Cook, així com per als seus clients. El Govern farà tot el que estigui al seu abast per ajudar-los. Vaig a crear una taskforce interministerial per supervisar l’impacte a nivell local, em dirigiré per escrit a les asseguradores per demanar-los que accelerin la tramitació de les reclamacions i estic a punt per proporcionar assistència i consell “, va dir La ministra d’Empresa Leadsom
“També vaig a dirigir-me per escrit al Servei d’insolvència per demanar-los que donin prioritat i accelerin la investigació de les circumstàncies que envolten a la suspensió de pagaments de Thomas Cook”, va afegir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *