El Consell i els agents econòmics i socials tanquen files per afrontar les conseqüències de la fallida de Thomas Cook Coordinació en l’operació retorn, suport als treballadors, demandes de caire fiscal i més accions de promoció

La presidenta del Consell i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), Susana Mora, ha mantingut avui matí una reunió amb els representants de les associacions empresarials i sindicals de Menorca per avaluar l’impacte de la fallida de Thomas Cook a l’illa i establir les línies d’actuació “a curt, mig i llarg termini”.

Mora ha reconegut la complexitat de la situació generada a causa de la caiguda del gegant de la touroperació, però ha volgut transmetre un missatge de confiança en la destinació. “La fortalesa de la nostra marca és un bon punt de partida per afrontar una problemàtica d’aquestes característiques”, ha assenyalat.

En aquest sentit, ha destacat la unanimitat de tots els presents a la reunió en considerar que les primeres mesures han d’anar encaminades a aconseguir que el retorn dels turistes es desplegui sense incidències. “El més important és mostrar la solidesa de la destinació. Menorca s’ha de projectar a l’exterior com una destinació sòlida i segura i per això és important abordar amb èxit la repatriació dels turistes”, ha indicat.

Així mateix, la presidenta ha subratllat la necessitat d’abordar l’impacte sociolaboral del cessament d’activitat i liquidació del toruroperador britànic. “És necessari abordar l’impacte en els llocs de feina, tant directes com indirectes, que es veuran afectats per la fallida de Thomas Cook. Per això -ha afegit- demanam al Govern balear, competent en aquest àmbit, que tengui present aquesta situació i adopti mesures al respecte”.

També hi ha hagut acord per demanar als executius autonòmic i central que aprovin mesures de caràcter fiscal “per pal·liar els efectes econòmics d’aquesta fallida a curt i mig termini”. Mora ha garantit als representants econòmics i socials “l’acompanyament del Consell i de la fundació i l’empoderament de Menorca davant de les administracions competents”.

Finalment, s’ha compromès a reforçar les accions de promoció als principals mercats emissors europeus de cara a la temporada 2020, així com a intensificar els contactes amb touroperadors i companyies aèries britàniques en les setmanes prèvies a la World Travel Market.

“Hem de fer feina de forma coordinada perquè les prop de 90.000 places que operava Thomas Cook quedin cobertes pel mercat. Des de la fundació estem tancant una agenda de reu-nions, prèvia a la World Travel Market, amb els principals operadors britànics per estudiar mesures d’urgència i extraordinàries”, una decisió que, ha recalcat, no interferirà en el full de ruta marcat per la FFTM i que té en la diversificació de mercats i l’equilibri en la comercialització dos dels seus principals objectius.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *