El Consell Insular es coordina amb els possibles agents afectats per la imposició d’aranzels per part dels Estats Units

A primera hora del matí el conseller d’Economia i Territori, Miquel Company, s’ha reunit amb  el sector agroalimentari i la Cambra de Comerç per analitzar i posar en comú les principals preocupacions entorn de l’anunciada imposició d’aranzels, per part dels Estats Units, a alguns dels productes alimentaris comunitaris de l’economia espanyola, com el formatge, l’oli, el vi i els licors.

El conseller Miquel Company ha assegurat que «ara el prioritari és establir quines són les nostres necessitats i començar a dibuixar un full de ruta. Hem de treballar des de la prudència, però amb previsió per tal de poder ser efectius».  També ha afegit que «aquestes empreses juguen un paper important dins l’economia menorquina. Tot i que les empreses són petites, el seu volum d’exportació és elevat, i sabem que es veuran greument afectades».

Company també s’ha mostrat pròxim als agricultors i ha manifestat que «el sector agroalimentari és un actor important dins la societat menorquina. Són mostra de la nostra història, les nostres tradicions i cultura. En definitiva, són part de la nostra identitat i hem de batallar conjuntament per fer possible que segueixi sent així».

El principal sector que es veuria actualment afectat seria el làctic, qui fa més de  25 anys que comercialitza als Estatus Units. Segons les dades del Consell Regulador actualment es comercialitzen al voltant de 170.000 kg a l’any, el que representa un 60% de les vendes a l’exterior i un 6,6% del seu volum total de vendes.

Primeres accions

Durant el transcurs de la reunió que s’ha mantingut aquest matí ja s’han començat a perfilar les primeres mesures que s’aplicaran. Segons ha informat el conseller Company aquestes es concreten amb:

  • Reforç en els ajuts de comercialització i producció, en especial als formatges de Menorca, però també d’altres exportadors.
  • Creació de noves línies de promoció exterior en col·laboració amb el departament de Promoció Turística. L’objectiu serà que els productes de Menorca guanyin presència en les fires de turisme internacional i, també, participar en fires sectorials agroalimentàries on Menorca tindria el seu propi stand.
  • Creació d’un pla d’acció per obrir nous mercats d’exportació.
  • Relació interinstitucional. Coordinació amb els diferents agents econòmics, com la cambra de comerç, la denominació d’origen i els diferents estaments de Menorca, així com el Govern Balear, Govern Espanyol i Brussel·les. 
  •  

En aquest sentit, el conseller Miquel Company ha manifestat que «Menorca és petita però té veu pròpia i se l’ha de fer sentir. L’administració pública estarà al costat dels exportadors menorquins i els recolzarà en tot moment».

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *