Gastronomia, història i qualitat: Els reclams de Menorca a la WTM La Fundació Foment del Turisme de Menorca avança la seva arribada a Londres per presentar l’illa com a destinació gastronòmica en un trobada a Borough Market amb periodistes especialitzats.

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) avança un any més la seva arribada a Londres. La delegació menorquina aterrarà a la capital britànica tres dies abans de l’inici de la World Travel Market (WTM) per defensar les fortaleses de l’illa com a destinació gastronòmica davant d’una vintena de periodistes especialitzats. La presentació, en la qual ocuparà un lloc destacat la candidatura a Regió Europea de la Gastronomia, se celebrarà aquest divendres, 1 de novembre, a un local de Borough Market, un dels epicentres gastronòmics de la ciutat.

El director insular de Promoció Turística, Jesús Gomila, serà l’encarregat d’obrir l’acte i donar pas a Borja Beneyto “Matoses”, coordinador del bid book “Menorca. Timeless flavour”, i Diane Dodd, presidenta de l’Institut Internacional de la Gastronomia, la Cultura, les Arts i el Turisme (IGCAT), que és l’entitat promotora de la plataforma de regions europees de la gastronomia. En acabar les intervencions es projectarà el vídeo “Menorca | Candidate for the European Region Gastronomy”.

L’acció promocional dissenyada per la FFTM amb la col·laboració d’una agència de màrqueting londinenca tindrà, a més a més, un destacat component experiencial. Així, els periodistes gastronòmics convidats podran conèixer de primera mà el sabor de la cuina menorquina gràcies al menú que elaboraran quatre estudiants i un professor de l’IES Maria Àngels Cardona.

Destinació de qualitat

La gastronomia serà un dels leitmotiv de la nova estratègia promocional de la FFTM, que continua construint-se en base a la diversificació de productes, la diferenciació com a destinació turística i la desestacionalització. Tot això amb la qualitat com a objectiu irrenunciable.

Precisament, la FFTM remarcarà aquesta aposta per l’excel·lència en l’acte organitzat per l’Agència per a l’Estratègia Turística de les Illes Balears el primer dia de la fira, dilluns 4 de novembre. La presidenta del Consell i de la FFTM, Susana Mora, enllaçarà la gastronomia amb la qualitat turística i posarà en valor la singularitat menorquina, fent incidència en els valors naturals i culturals propis i en la història compartida amb el Regne Unit.

Agenda de reunions

La FFTM assisteix a la principal fira professional britànica que se celebrarà a l’ExCeL de Londres del 4 al 6 de novembre, amb una completa agenda de reunions que inclou companyies aèries, touroperadors, agències de viatge online i altres operadors turístics de pes per analitzar possibles accions promocionals que serveixin per incentivar la demanda de cara a la temporada 2020.

Els responsables de la fundació també mantindran una trobada de feina amb el director de l’Oficina Espanyola de Turisme a Londres, Javier Piñanes, per valorar la conjuntura política i econòmica del Regne Unit, conèixer els eventuals efectes en el turisme i explorar vies de col·laboració amb vistes a mantenir un bon posicionament de la Marca Menorca en el mercat britànic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *