Els agents turístics britànics mostren confiança amb Menorca La presidenta Susana Gomila encapçala la delegació desplaçada a Londres per participar en una nova edició de la World Travel Market.

La Fundació Foment del Turisme de Menorca assisteix a la World Travel Market, que se celebra a Londres des d’ahir dilluns fins al 6 de novembre, amb l’objectiu de mantenir el pes que el mercat britànic ha tingut tradi- cionalment per a la indústria turística menorquina i que el situa com el primer mercat emissor internacional a l’illa.

Aquests dies la delegació menorquina, liderada per la presidenta Susana Mora, està mantenint reunions amb els principals operadors turístics britànics per explorar vies de col·laboració que ajudin a reforçar la imatge de Menorca al Regne Unit i incentivar la demanda en un escenari altament complex que evidencia la irreversible transformació del sector turístic.

“Ens movem en un escenari complex i incert, en el qual intervenen cada vegada més factors externs que condicionen l’activitat turística. És obvi que el sector camina cap a la transformació i, davant d’això, des de la FFTM tenim clar que hem de fer un esforç extra per mantenir la demanda des de Regne Unit, però també per créixer en altres mercats i diversificar els fluxos. En un context tan canviant com l’actual, hem d’explorar i obrir totes les vies que ens facin més competitius. I en aquest sentit, és clau per a Menorca assegurar una bona connectivitat”, ha assegurat Susana Mora Humbert Presidenta del Consell de Menorca i de la FFTM.

Estratègia basada en big data

Entre els reunions programades, destaquen les concertades amb companyies aèries, touroperadors i OTA’s, que han de servir per perfilar les accions de promoció que la FFTM posarà en marxa a comença- ments d’any, moment de major impacte sobre el volum de reserves des de Regne Unit.

El disseny de les accions es decidirà, per primera vegada i principalment, tenint en compte les conclusions que es derivin de l’anàlisi big data. Per fer-ho possible, des de la FFTM s’està treballant tant amb les OTA’s, aerolínies i touroperadors, que recullen informació útil a través de les seves plataformes de comercialització, com amb la companyia Mabrian. D’aquesta feina es derivaran campanyes segmentades, d’acord amb els interessos i formes de consum de cada mercat, que permetran millorar l’efectivitat i l’eficiència de l’acció promocional de la FFTM.

Confiança en la destinació

De les reunions mantingudes al llarg de la primera jornada, el personal de la FFTM extreu una valoració positiva: els agents britànics confien en Menorca com a destinació turística “estratègica” per al mercat britànic. En aquesta línia s’han manifestat dues grans empreses del sector al Regne Unit, easyJet i TUI. La primera ha confirmat que l’illa, a la qual considera “un partner estratègic”, forma part del seu pla d’expansió i la segona s’ha mostrat oberta a incrementar la capacitat de cara al 2020.

També s’han mantingut reunions amb OTA’s com Expedia, Destinia i Logitravel, amb les quals la FFTM valora llençar una campanya transversal, basada en tecnologia big data, a partir de gener del 2020, amb la qual se cercarà estimular la compra directa en mercats com Regne Unit, Espanya, Itàlia, França, Suïssa i Portugal, entre d’altres. Aquestes mesures d’impacte en el consumidor final es complementaran amb d’altres que cercaran mobilitzar la compra a través de touroperadors.

Susana Mora Humbert ha dit que “Menorca té arguments sòlids per atreure un nou turisme, més exigent, responsable i sostenible. És una destinació única a la Mediterrània per valors naturals i culturals. Som conscients que tenim uns bons actius i que hem de continuar fent feina per posar-los en valor. Ho hem fet amb la Menorca Esportiva, amb la Menorca Talaiòtica i ara també amb la Menorca Gastronòmica. La diversificació de productes és cabdal per guanyar en qualitat i ser més competitius”.

Regió Europea de la Gastronomia

La gastronomia és el reclam de Menorca en aquesta edició de la WTM. Avui, en l’acte central de les Illes Balears, la presidenta Susana Mora defensarà les fortaleses de l’illa com a destinació gastronòmica sostenible, i posarà el focus en la candidatura a Regió Europea de la Gastronomia. Aquesta presentació complementa la realitzada divendres passat, a Borough Market, davant de vint-i-cinc redactors especialitzats en gastronomia dels principals mitjans del Regne Unit.

Val a dir que tant l’interès com la satisfacció dels britànics per la gastronomia ha anat in crescendo en els darrers anys, fins al punt de convertir-se en un dels productes que ha registrat una millor variació positiva, segons dades facilitades per Mabrian. Altres productes que han registrat una millora en la percepció dels britànics són l’actiu, el natural, el shopping i el familiar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.