Actes 8 Març

Susana Mora defensa la gastronomia com a gran actiu a la Fira de Londres Jet2 confirma la confiança expressada ahir per altres operadors turístics en Menorca com a “destinació estratègica” per al mercat britànic i avança que augmentarà la capacitat per a la temporada 2020.

“Els menorquins tenim molt clar que una economia, per a ser sostenible i justa, ha de prioritzar la protecció i la promoció d’allò que és propi, d’allò que ens defineix, que construeix la nostra identitat i ens singularitza. Nosaltres ho hem fet, hem prioritzat allò que ens fa únics i ho hem fet des del respecte a la nostra història, un trosset de la qual compartim amb el poble britànic”. Amb aquestes paraules ha introduït la presidenta Susana Mora a l’acte central de Balears a la World Travel Market la rellevància d’aportar valor a manifesta- cions culturals que, com la gastronomia, defineixen una destinació, la fan més diversa i més competitiva.

En la seva intervenció, la presidenta ha destacat els vincles de Menorca amb el Regne Unit, “uns lligams que encara avui perduren en el vocabulari, les tradicions i l’arquitectura”. “Va ser un segle d’intensa convivència, que també va deixar una petjada significativa en la gastronomia: els menorquins cuinem com ningú els púdings, posem grevi en lloc de salsa i fem el gin més antic d’Espanya”.

Mora ha posat l’accent en la candidatura de Menorca a Regió Europea de la Gastronomia 2022, un projecte col·lectiu que aplega a l’administració pública i a agents econòmics i socials. “Partim amb l’avantatge que ens dóna la unitat. Avui parl en nom de molts: empreses associacions, treballadors… A tots ens uneix el mateix objectiu: fer de la nostra gastronomia un actiu diferencial i únic”, ha assenyalat.

La presidenta ha remarcat la magnitud d’un “ecosistema gastronòmic” que aplega a més de 200 produc- tors, desenes de productes km 0 amb marca de garantia, una vintena de marques “que expliquen la cer- ca de l’excel·lència”, innovadores iniciatives “per conèixer els productes des de l’experiència”, un calendari anual d’esdeveniments “dirigit a promocionar el producte i la cuina local”, prop de 1.800 negocis dedicats a la restauració, “i una bona representació de cuiners i cuineres que construeixen la nostra identitat gas- tronòmica a partir del respecte a la tradició i la cerca de la innovació”.

“Demostrar que un món millor és possible és la nostra responsabilitat com a Reserva de Biosfera. Ser una destinació turística excel·lent, una de les nostres aspiracions. Internacionalitzar la nostra gastronomia, el nou repte que ens il·lusiona. Està en les nostres mans fer que tot això sigui una realitat”, ha afirmat la presi- denta abans de donar pas al vídeo Menorca | Candidate for European Region Gastronomy.

Aposta per Menorca

Al marge de l’acte institucional organitzat per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears, la Fundació Foment del Turisme de Menorca ha continuat avui amb la seva agenda de reunions amb els principals agents turístics britànics. La mantinguda amb Jet2 ha servit per confirmar la confiança que ja van expressar ahir TUI i easyJet en Menorca com a “destinació estratègica” per al mercat britànic. Els representants de la companyia amb seu Leeds han avançat que l’any que ve reforçaran la capacitat de les rutes que ja operen i, al mateix temps, han expressat la seva confiança en millorar-ne la comercialització.

La presidenta i el personal de la FFTM també han mantingut una trobada de feina amb el director adjunt de l’Oficina Espanyola de Turisme a Londres, Carlos Ruiz, que ha servit per acordar, en primer terme, una línia de feina de cara a reforçar les accions promocionals per impactar a curt termini en els potencials turistes britànics –l’OET llençarà una campanya al novembre i desembre que enllaçarà amb la que programarà la FFTM al gener- per i, en segon terme, una estratègia de col·laboració per aprofitar els recursos i les eines de què disposa Turespaña per planificar noves accions a mig termini.

Millora de zones turístiques

Avui, el Ministeri de Turisme ha presentat a Govern, consells i ajuntaments el conveni aprovat per import de 8 milions d’euros per a millora de zones turístiques de les Illes Balears, dels quals 1,4 milions corresponen a Menorca. “Des del Consell valorem molt positivament que s’hagi recuperat una línia d’ajuts que feia set anys que el Govern central no habilitava. Per a nosaltres és una prioritat invertir en les zones turístiques pel que suposa per a la millora de l’experiència i de la satisfacció dels nostres visitants. És una via més per incrementar la qualitat de Menorca com a destinació turística”, ha explicat la presidenta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.