Jornada «Bon tracte a les persones majors»

Millorar la qualitat de vida de les persones majors és un dels pilars que el Departament de Benestar Social està treballant de manera decidida durant els últims anys. En el seu àmbit d’actuació s’han impulsat polítiques relacionades amb infraestructures i ampliació de serveis, com l’augment de centres i places de dia, però també actuacions de formació que permetin dotar de millors i majors recursos i coneixements als professionals que tracten i tenen cura de les nostres persones majors.

En aquest sentit, avui ha tingut lloc una nova jornada formativa, organitzada juntament amb Creu Roja, adreçada específicament al bon tracte a les persones majors. L’objectiu de la jornada és crear un espai de debat i reflexió entorn de les bones i males praxis en el tracte i l’atenció d’aquestes.

En el transcurs de la jornada, on hi ha hagut diferents intervencions, Creu Roja Illes Balears ha presentat un recull de la seva feina portada a terme en aquest àmbit. La jornada ha estat seguida per més de 50 professionals, la majoria dels quals formen part del personal tècnic de les diferents entitats i administracions insulars que tracten amb persones majors.

Per altra banda, i com ha anunciat durant la jornada la Presidenta del Consell Insular, Susana Mora, «aquesta jornada és el tret de sortida per a valorar la possibilitat de crear un protocol a escala insular que ajudi a detectar i actuar davant possibles situacions de maltractament a les persones majors, com ja s’ha fet a Mallorca».

La consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, ha afegit que «per assegurar la qualitat dels nostres serveis és necessari posar en marxa nous mecanismes que ens permetin detectar situacions d’anormalitat en les nostres tasques. Aquest protocol podria ser una eina que els nostres professionals podrien acollir-se per establir el procediment a seguir en aquests casos».

La jornada ha finalitzat amb un espai de debat i posada en comú d’experiències.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.