El Ple de la Comissió d’Emergències i Protecció de les Illes Balears ha acordat la creació d’un grup tècnic de feina amb representants del Govern de les Illes Balears, del Govern central i de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), que estudiarà i proposarà possibles millores en la gestió coordinada de situacions d’emergències causades per fenòmens meteorològics adversos.
Entre les principals funcions encomanades a aquest grup de feina, destaca l’estudi d’una nova zonificació d’avisos de fenòmens meteorològics adversos, així com la valoració dels fenòmens objecte d’avís, l’anàlisi i proposta de millores de comunicació entre l’AEMET i la Direcció General d’Emergències i Interior.
També figura, entre les tasques d’aquest equip, la valoració del desplaçament meteorològic predictor a instal·lacions del SEIB-112, l’estudi de les necessitats de millora de coordinació amb tercers organismes i les necessitats de millora en la difusió i divulgació d’alertes meteorològiques.
El nou equip de feina interinstitucional reunirà, amb una periodicitat mínima semestral, representants tècnics de l’AEMET (3), de la Direcció General d’Emergències i Interior (3), de la Direcció General de Recursos Hídrics (1) i de la Delegació del Govern central a les Illes Balears (1).
La reunió d’aquesta Comissió d’Emergències i Protecció de les Illes Balears ha estat presidida per la consellera d’Administracions Públiques i Modernització, Isabel Castro, i ha comptat amb la participació del director general d’Emergències i Interior, Jaume Barceló, el director general de Política Industrial, Antoni Morro, la cap de la Unitat de Protecció Civil de la Delegació de Govern a les Illes Balears, Susana Drake, el director gerent de l’IBANAT, Joan Ramon Villalonga, i representants de Guàrdia Civil, Policia Nacional i consells insulars.
D’altra banda, el Ple de la Comissió ha donat el seu vistiplau al catàleg d’elements vulnerables per a la protecció civil que s’ha elaborat des de la Direcció General d’Emergències i Interior, i que està adreçada a tots els organismes que han de considerar una cartografia de riscs en els seus plans d’emergència, com ara el Pla Estatal General, els plans territorial d’àmbit autonòmic i local, els plans especials i els plans d’autoprotecció.
En aquest sentit, la consellera Isabel Castro considerat «fonamental efectuar una coordinació de continguts que permetin assolir objectius de manera coherent i harmònica, en un entorn en el qual la complexitat administrativa es manifesta amb la intervenció de múltiples actors que intervenen a les diferents fases dels processos de planificació d’emergències».
«Hem treballat en aquesta proposta d’elements considerats vulnerables que s’ha d’entendre com un llistat de mínims destinat bàsicament als Plans Especials i a aquells documents relacionats amb diferents àmbits de l’emergència que es puguin desenvolupar per part d’altres administracions», ha afegit el director general Jaume Barceló.