La petjada ecològica dels productes locals amb els importats «Per Nadal, tria producte local» se centra en sis dels productes més consumits aquestes festes i es difondrà als mercats coberts de les Balears

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha posat en marxa la campanya «Per Nadal, tria producte local», que pretén promocionar el consum de productes de proximitat i de quilòmetre zero durant aquestes festes. La consellera d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Mae de la Concha, juntament amb la directora general de Polítiques per a la Sobirania Alimentària, Paula Valero, l’han presentada aquest divendres al Mercat de Pere Garau. Han estat acompanyades del president del Mercat de Pere Garau, Pep Bonnín, i del director del Mercat de l’Olivar, Juan Carlos Moll.

La campanya gira al voltant de sis dels productes que més es consumeixen aquests dies a les Illes, com són les ametles, les clementines, la porcella, la gamba, el formatge i el vi. Mitjançant uns cartells, es comparen aquests productes produïts a les Balears amb els mateixos productes importats. D’aquesta manera, es vol remarcar que un producte local és més sostenible que un producte importat, atès que per arribar a les Illes Balears ha de recórrer milers de quilòmetres, amb la pertinent petjada ecològica. Per exemple, la campanya compara els quilòmetres i l’equivalència de les emissions de CO2 d’unes ametles que provenen de Califòrnia, als Estats Units, que han de recórrer 12.945 quilòmetres fins arribar a les Balears, i que generen 65 tones de CO2 equivalent (CO2eq) per tona de producte i trajecte, amb unes ametles cultivades i consumides a les Balears, que no generen gairebé emissions de gasos hivernacle, perquè es tracta d’un producte de quilòmetre zero. El càlcul de les emissions de CO2eq s’ha fet partint del mitjà de transport que s’utilitza per fer arribar aquests productes a les Balears, com ara el camió i el vaixell.

La campanya es difondrà durant aquestes festes a setze mercats coberts de les Illes, com són els quatre de Palma (Mercat de l’Olivar, Mercat de Llevant, Mercat de Santa Catalina i Mercat de Pere Garau), el d’Inca, el de Sóller, el de Felanitx, el de Manacor, el Mercat des Peix de Ciutadella, el Mercat des Peix de Maó, el Mercat del Claustre de Maó, el Mercat Vell d’Eivissa, el Mercat Nou d’Eivissa, el Mercat de Sant Antoni de Portmany, el Mercat de Santa Eulària i el de Formentera.

Les estratègies per potenciar el producte local són un dels objectius amb què treballa el Govern amb l’Agenda Balear per al Desenvolupament Sostenible 2030 a l’àrea mediambiental. És també una de les fites de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació i de la Direcció General de Polítiques per a la Sobirania Alimentària per augmentar els percentatges de consum de producte local que hi ha a les Illes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *