El producte de Menorca es presenta a Madrid Fusión amb èxit Els productors presents a la fira madrilenya consideren que es tracta d’una “oportunitat única” per mostrar-se en “un dels grans aparadors del món gastronòmic”.

La primera de les tres jornades de Madrid Fusión ha deixat bones vibracions entre els productors que hi participen de la mà de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) i el Departament d’Economia i Territori del Consell Insular de Menorca. Amb matisos, però tots ells consideren que es tracta d’una “oportunitat única” per mostrar-se en “un dels grans aparadors del món gastronòmic”.

És el primer any que la FFTM incorpora la cita madrilenya en la seva planificació anual de fires, una decisió que forma part de l’estratègia que seguirà per promocionar l’illa com a destinació gastronò- mica sostenible en un any que pot marcar un punt d’inflexió gràcies a haver estat declarada Regió Europea de la Gastronomia 2022.

“Madrid Fusión és una plataforma única per projectar-nos a nivell internacional com una des- tinació gastronòmica sostenible. Tenim una bona base per fer aquest camí: una xarxa extensa i diversa de productors, d’empreses transformadores i de negocis de restauració, hoteleria i comerç que dinamitzen l’economia local i enforteixen la marca Menorca, lligada als valors de la qualitat i la sostenibilitat. I ara també tenim un projecte viu i plural que ens il·lusiona i que, sens dubte, ens farà millors: la declaració de l’illa com a Regió Europea de la Gastronomia”, ha assegurat Susana Mora Humbert Presidenta del Consell i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca

La importància de “tancar el cercle”

En aquesta primera incursió, la FFTM i el Consell han decidit donar veu als productors com a repre- sentants d’una forma de fer única i en harmonia amb un territori declarat Reserva de Biosfera.

“La base d’una bona gastronomia es troba en el producte. És el primer element, sense el qual no es pot construir una bona cuina. Per això, en el primer any a Madrid Fusión hem considerat adient centrar la imatge de Menorca en el producte, un producte fresc i de qualitat, natural i sostenible”, explica el conseller d’Economia i Territori, Miquel Company, que demà viatjarà a Madrid per estar al costat dels productors.

Per a Company, la complicitat entre sectors econòmics, representada en una fira turística i gas- tronòmica com Madrid Fusión, és cabdal per “tancar el cercle”. “Per a una illa turística com la nostra en la qual el sector primari i secundari tenen un pes significatiu és important tancar el cercle. Un sector beu de l’altre, un necessita mercat i l’altre producte. I hem dedicar tots els esforços per fer funcionar aquest engranatge”, raona.

Madrid Fusión: “una oportunitat única”

A Madrid Fusión participen de forma presencial Embotits RAIMA, Bodegas Binifadet, Torralbenc, Vermella Menorquina i Micaldo, empreses que estan donant a conèixer els seus productes al temps que divulguen les seves qualitats, sempre associades al valor de la sostenibilitat.

“Estem molt contents de ser-hi”, comenta Patricia Menéndez, de Bodegas Binifadet, per a qui la decisió de participar amb un estand propi “és una molt bona iniciativa”. “Només el fet de ser-hi ja és important. Hem de pensar que és un dels grans aparadors del món gastronòmic”, assenyala.

Per a Menéndez, assistir a un fòrum d’aquestes característiques és positiu en tant que serveix per crear marca i per donar-se a conèixer, passes imprescindibles per a una posterior conversió en ven- des. “Nosaltres veiem les fires com el principi d’una oportunitat”, afegeix.

En la mateixa línia es pronuncia Núria Puig, de Micaldo: “És una oportunitat única per poder exposar i donar a conèixer el valor gastronòmic i agroalimentari de Menorca”. Entre els inputs que deixa la pri- mera jornada, Puig destaca la bona acceptació dels productes locals i, en general, de tot el relacionat amb l’illa. “Sobta en una fira internacional com aquesta veure que la gent coneix i, el que és millor, estima Menorca. Estem contents amb la resposta que estem tenint”.

A l’estand de Menorca també estan representades altres empreses del sector agroalimentari me- norquí, que han enviat producte per a la seva exposició. Són les següents: el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Mahón-Menorca, Gin Xoriguer, Licors Biniarbolla, Sa Sucreria, Can Rizal, Peixateria Sa Llotja, Bolets de Menorca, Es Caragol de Menorca i els productors dels olis Morvedra i Pont Modorro.

 

Bé de Menorca, ara i sempre producte local

Pomada Xoriguer

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *