Actes 8 Març

Les Illes Balears presenten a la jornada inaugural de Fitur la seva estratègia turística per consolidar el seu lideratge internacional Les Illes Balears posen en valor el treball dels Segments Estratègics de Turisme (SET) per posicionar la destinació més enllà de la temporada alta

Les Illes Balears han inaugurat la seva participació a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur 2020) amb una presentació al sector turístic i als mitjans de comunicació que, sota el lema “Molt més que sol i platja”, ha comptat amb la intervenció de la presidenta del Govern, Francina Armengol, i el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela.

Durant la presentació, que ha servit per posar sobre la taula el model de gestió estratègica de la destinació, tant Armengol com Negueruela han destacat la importància del turisme nacional per a les Illes Balears, el tercer en importància només per darrere de l’alemany i el britànic.

Armengol ha destacat que “només en les últimes tres temporades turístiques s’han recuperat més de 400.000 turistes nacionals que es van perdre durant la crisi”. Fins al punt que les Illes reben ara “un 40% més de visitants espanyols que els primers anys de recessió econòmica: dels 1,99 milions que van arribar el 2013 s’ha passat als més de 2,65 milions amb els quals es tancarà el 2019”, ha apuntat Negueruela.

Des de 2014 les arribades de turistes nacionals no han parat de créixer, i han acumulat sis anys en ascens, raó per la qual les Illes Balears aprofitaran aquests dies a Fitur per consolidar i fidelitzar un mercat vital per a les illes.

Tant Armengol com Negueruela han destacat durant la seva intervenció que la desestacionalització i la sostenibilitat turística representen els eixos centrals de la participació de les Illes en la nova edició d’una fira que servirà per apropar-se a un dels mercats més importants per a l’arxipèlag, l’espanyol, a través de la campanya “Acosta’t”, basada en la proximitat de la destinació des de qualsevol punt de la geografia nacional.

L’estratègia de la destinació passa no només per posicionar-se com una destinació de sol i platja sinó per potenciar els nous productes turístics que promouen les visites a les illes més enllà dels mesos d’estiu, segons ha manifestat Negueruela. Així, els Segments Estratègics Turístics (SET) representen el màxim exponent d’aquest canvi de model; les activitats vinculades a la cultura, a l’esport, a l’ecoturisme, la gastronomia,el luxe,el turisme actiu, el turisme de salut i benestar i MICE permeten la seva pràctica durant tot l’any, la qual cosa suposa un reclam perfecte per desestacionalitzar el turisme.

La presidenta del Govern ha manifestat el compromís de les Illes Balears per seguir “apostant per la qualitat perquè funciona, combina prosperitat, equilibri ambiental, ocupació i millors salaris”. Armengol ha defensat les polítiques mediambientals impulsades per l’arxipèlag i ha aprofitat la seva intervenció davant el sector per lloar el nou decret llei aprovat la setmana passada per lluitar contra el turisme d’excessos. “Som unes illes privilegiades, hem de mostrar el que ens fa únics”, ha afirmat abans d’afegir que la nova normativa “és una mesura valenta, compromesa i pactada”.

Negueruela, per la seva banda, ha posat l’accent en la necessitat d’apostar per la sostenibilitat turística i treballar en iniciatives que permetin allargar la temporada i aconseguir més mesos d’activitat. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball ha defensat també la nova norma que combat el turisme d’excessos: “Aquest turisme no aporta res de positiu i requeria una resposta valenta per part del Govern”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.