El conseller Negueruela inaugura la jornada informativa per explicar la campanya d’Inspecció de Treball 2020 Es realitzaran més de 16.000 actuacions i campanyes específiques en les concessionàries d’AENA

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha presentat  la jornada informativa que s’ha organitzat entre la Direcció General de Treball i Salut Laboral i la Inspecció de Treball i Seguretat Social per informar sobre la campanya d’inspecció del 2020. A la jornada, que s’ha celebrat al Col·legi Oficial de Graduats Socials, Negueruela ha explicat les bases de la campanya, que inclourà més de 16.000 actuacions, centrades en bona part en combatre la precarietat del mercat de treball de els Illes Balears.

A les jornades, adreçades a professionals de l’àmbit del treball, també hi ha participat la directora territorial d’Inspecció de Treball, Yolanda Robledo, i la Directora General de Treball i Salut Laboral, Virginia Abraham.

En concret, s’han programat 16.738 ordres de servei, de les quals gairebé la meitat són planificades per la Comunitat Autònoma. D’aquestes, l’actuació inspectora se centrarà en qüestions de gènere, salut laboral, el control sobre salaris i la qualitat en l’ocupació.

Entre les principals novetats de la campanya 2020 s’hi troba que la Inspecció de Treball realitzarà actuacions específiques a les empreses concessionàries d’AENA dels tres aeroports i a les empreses de neteja viària, a més de centrar-se en el control de la contractació temporal.

Així mateix, es preveuen actuacions relacionades amb la discriminació de gènere en l’accés al treball, la igualtat salarial, l’assetjament sexual o per motiu de gènere, el control de la jornada de treball, la prevenció dels riscos laborals… En aquest sentit, la salut laboral ocuparà un lloc important dins la programació d’Inspecció de Treball durant el 2020, ja que hi ha previstes gairebé 4.000 ordres de servei, entre les quals s’inclouen, per exemple, campanyes específiques per a col·lectius com les cambreres de pis.

Control del registre de jornada

Durant la presentació, Negueruela ha incidit en les campanyes per a combatre la precarietat, amb un especial èmfasi en els controls de registre horari, la implantació del qual és obligatòria per llei. En aquest sentit, ha recordat que “les empreses han de fer ja un treball obligatori d’introducció del registre de jornada, ja que és una obligació legal”. El conseller ha recordat que, a través de la Inspecció de Treball s’han desenvolupat ja “més de 1.000 actuacions de control” i, per tant, susceptibles de sanció en cas d’incompliment.

Negueruela ha recordat que a l’Administració li correspon “introduir els elements per a corregir” aquesta manca, i que “dies com avui, en la qual se celebra una Jornada informativa en el Col·legi de Graduats Socials, que al final són els professionals que han d’assessorar les empreses, permeten millorar aquesta comunicació i que s’apliqui d’una forma correcta” la normativa sobre el control horari, perquè “al final, el que es demana és que es garanteixi que els treballadors i treballadores tinguin la jornada màxima establerta, que no se superi i que es garanteixin els descansos setmanals i diaris necessaris”:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *