El nou ferry “Sicília” de Baleària inicia la remotorització que li permetrà navegar a gas natural a partir de juny La naviliera ja compta amb quatre vaixells operant amb aquesta font d'energia més neta i sumarà el ferri "Bahama Mama" a finals de març

Baleària ha iniciat els treballs de remotorització del seu ferri “Sicília” perquè pugui navegar propulsat a gas natural. Està previst que al juny es converteixi en el sisè vaixell de la flota de gas després del Bahama Mama, que finalitzarà el seu retrofit a finals de març i començarà a operar a la ruta Barcelona-Eivissa. A més, tots dos vaixells seran els primers de la flota a portar sensors per al mesurament en temps real del consum i les emissions.

Durant els treballs de remotorització del Sicília, que es realitzen a la drassana portuguesa West Sigui (a Viana do Castelo), s’adaptaran els motors de la nau i la sala de màquines per a la propulsió a gas natural, i s’instal·larà un tanc d’emmagatzematge de gas natural, una font d’energia que permet reduir en un 30% les emissions de CO2, en un 85% les de NOx, i eliminar les de sofre i partícules nocives per a la salut.

Aquest tanc d’emmagatzematge de gas natural liquat (GNL) té capacitat per a 425 metres cúbics, la qual cosa li permetrà tenir una autonomia d’unes 1.100 milles. De la mateixa forma en el seu vaixell bessó “Nàpols”, la instal·lació es farà en una coberta interior, de manera que s’hauran de tallar part de diverses cobertes per poder situar el tanc i posteriorment tornar-les a tancar.

Respecte a la propulsió, es van a adaptar els dos motors actuals MAN9L48 / 60 que passaran a ser la versió 9L51 / 60DF, de la marca MAN Energy Solutions. Es tracta de motors duals que poden anar propulsats a gas natural, però també a dièsel o fuel. Això permetrà a l’ferri reduir l’emissió de 9.100 tones de CO2 a l’any, cosa que equival a uns 6.000 turismes convencionals o a plantar uns 18.000 arbres.

A més, i aprofitant els processos de retrofit, es van a instal·lar una sèrie de sensors tant al “Sicília” com al “Bahama Mama” que permetran monitoritzar el consum de combustible i les emissions de el vaixell en temps real. Aquests seran els dos primers ferris que incloguin aquest sistema a la flota de Baleària, que forma part d’un consorci europeu que participa en el projecte europeu Green and Connected Ports, subvencionat a l’50% de l’cost per fons CEF Transport. Per Baleària es tracta de la primera fase d’el projecte d’una futura torre de control de la flota que permetrà gestionar de forma més eficient les operacions i els vaixells des de diferents vessants, com la seguretat, el manteniment preventiu dels equips i l’eficiència comercial. En 2022 05:00 vaixells de la flota disposaran d’aquest monitoratge.

Aposta pel gas natural i inversió europea

L’ús de el gas natural és una aposta estratègica de Baleària, que respon a criteris de responsabilitat social i rendibilitat econòmica. En aquesta línia, cal recordar la naviliera està immersa en diversos projectes que li permetran disposar de 9 vaixells navegant a gas en els propers dos anys. La naviliera ja navega amb quatre vaixells propulsats per aquesta font d’energia: dos de nova construcció i dues remotorizados. Aquest any sumarà tres remotorizaciones més (en què s’inclouen els esmentats Bahama Mama i el Sicília) i la nova incorporació  del “Eleonor Roosevelt”, el primer fast ferri del món amb motors propulsats a gas. El pla de flota es completarà el 2021 amb l’última remotorització.

Cal recordar que Baleària invertirà en aquesta flota a gas natural un total d’uns 380 milions d’eruos, i que parteix de les remotorizaciones estan cofinançades a través dels fons CEF de la Unió Europea.

Tecnologia ‘smart ship’

De la mateixa manera que els altres vaixells que ja han estat remotorizats, el “Sicília” se sotmetrà a un procés de modernització tecnològica per a convertir-lo en un smart ship. Un cop finalitzat el procés, el vaixell comptarà amb cobertura de WhatsApp gratuïta durant tota la travessia, connexió wifi, així com smart TV a les cabines i entreteniment digital a la carta mitjançant una plataforma de continguts. També es podrà accedir a les acomodacions mitjançant l’ús de codis QR i s’habilitarà un sistema de videovigilància de mascotes.

El vaixell, de 186 metres d’eslora, té una capacitat per a 1.000 passatgers i 480 vehicles. Disposa de diverses acomodacions, com butaca, butaca superior i cabines, i també de diferents serveis com botiga, bar, restaurant, cafeteria, zona habilitada per animació infantil, àrea per a animals i maleter. En el seu exterior, d’altra banda, també disposa de solàrium i de piscina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.