Ban de l’alcaldessa de Ciutadella

BAN MUNICIPAL

Joana Gomila Lluch, Alcaldessa de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca

FAIG SABER

La declaració de l’estat d’alarma per part del Govern central, mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, que complementa les mesures adoptades els darrers dies, deixa palesa la situació d’excepcionalitat i emergència provocada per aquest virus, que necessàriament implica l’adopció de mesures per protegir la salut i seguretat de tota la ciutadania.

L’Ajuntament, ha de contribuir a adoptar les mesures que, en l’àmbit de les seves competències, contribueixen a protegir la ciutadania, els empleats municipals, així com també ha de garantir la prestació dels serveis essencials per a la població.

Són serveis essencials aquells que siguin necessaris per al manteniment de les funcions socials bàsiques, la salut, la seguretat, el benestar social i l’eficaç funcionament de les administracions públiques.

La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, a l’article 21.1, preveu que l’alcaldessa pugui adoptar, sota la seva responsabilitat, les mesures necessàries i adequades en cas de catàstrofe o d’infortunis públics o greu risc dels mateixos, les quals han de respectar el principi de proporcionalitat, seguretat jurídica, eficiència i eficàcia.

Per tot l’anterior s’adopten les següents mesures

Primer. Mitjançant la Resolució d’Alcaldia núm. 49/2020 de dia 15.03.2020, es declaran els següents serveis com a essencials, aquells que han de ser preservats i garantida la continuïtat en la seva prestació :

– Atenció al públic: OAC i a Serveis Socials – Policia local
– Servei i subministrament d’aigua
– Enllumenat públic

– Servei funerari i cementiris – Mercat
– Residència geriàtrica
– Neteja i residus

– Escorxador – Taxis

En els mateixos i en funció de la seva naturalesa, l’atenció serà preferentment telefònica i per mitjans telemàtics. L’atenció presencial es durà a terme per casos urgents i inajornables, de forma individualitzada i amb les mesures de seguretat i prevenció requerides.

La resta de serveis romandran tancats al públic, amb atenció telefònica o per mitjans telemàtics.

Segon. Romandran tancades les dependència municipals d’educació, joventut, cultura, esports, el Centre de Dia i el Centre de Promoció de l’Autonomia i Oficina d’Informació Turística.
Es mantindrà obert el mercat municipal i el mercat agrari com a mesura per garantir el subministrament alimentari a la ciutadania.

Tercer. Els recintes dels cementeris romandran tancats, exceptuant els moments en què s’hagi de prestar un servei. Els acompanyats en el moment del servei podran ser com a màxim 10 persones.

Quart. Es recorda la limitació de la llibertat de circulació de les persones que únicament podran circular per les vies d’ús públic per dur a terme les següents activitats:

a) Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat. b) Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris.
c) Desplaçament al lloc de treball.
d) Retorn al lloc de residència habitual.

e) Assistència i cura de persones majors, menors, depenents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
f) Desplaçament a entitats financeres i d’assegurances per causa de força major o de situació de necessitat.

g) Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa que haurà de fer-se individualment, excepte que s’acompanyi a persones amb discapacitat o per causa justificada.

Cinquè. El servei de vigilància de la zona ORA (parquímetres de la zona blava) queda suspès en tot el municipi.

Sisè. Resten suspesos els terminis per a la tramitació dels procediments administratius, així com els terminis de pagament dels diferents tributs, taxes i preus públics. El còmput dels terminis es reiniciarà en el moment en que finalitzi la vigència de l’estat d’alarma en els termes del RD 463/2020, de 14 de març.

Setè. Aquestes mesures es mantindran durant el període de vigència de l’estat d’alarma, sense perjudici de la seva derogació, revisió o modificació, en funció de l’evolució de la situació d’emergència sanitària i d’acord amb les instruccions o directrius que donin les administracions en l’àmbit de les seves competències.

Es recorda a la ciutadania que ha de seguir les indicacions i bones pràctiques d’higiene que recomanen les autoritats sanitàries. Així mateix, que s’ha de mantenir al corrent de les indicacions de les autoritats competents en els mitjans oficials, sense fer difusió d’informacions, telèfons de contacte i protocols que no duguin identificació oficial.

El telèfon de contacte de la CAIB en cas de tenir símptomes és únicament el 061.

La informació específica del nostre municipi es pot trobar al web de l’Ajuntament www.ajciutadella.org, a l’instagram ajciutadella,alfacebook ajuntament de ciutadellai al washap municipal 699792133.

Atenció telefònica:

A la policia municipal, 971 38 07 87, les 24 hores
A l’OAC : 971 38 10 50, de 9 hores a les 14 hores
Als serveis socials: 971 48 06 04, de 9 hores a les 14 hores

Deman la implicació detota la població, perquè la responsabilitat individual de cadascú alhora de seguir les recomanacions de les autoritats competents és imprescindible per protegir la salut de tothom.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.