
Planas ha mencionat la situació de la recollida de fruits vermells a Huelva i ha remarcat que ara s’inicia la recollida de fruita d’os per a la qual calen treballadors.
Preguntat per la possibilitat d’agilitzar els tràmits de regularització de persones migrants, Planas no ho ha descartat. “Aquestes qüestions ens han estat transmeses els últims dies” per les organitzacions d’agricultors, ha dit, i s’estan valorant mesures en contacte amb el Ministeri de Treball i el d’Inclusió i Seguretat Social.
El Ministeri d’Agricultura també està en contacte amb les Comunitats Autònomes i les organitzacions professionals d’agricultors i les empreses cooperatives. Planas ha esperat poder comunicar la solució “en els pròxims dies”. “Estem seguint de molt a prop el que fa França o Itàlia. Hem de buscar una solució que s’adapti a les necessitats d’Espanya”, ha dit.