Clubs i ports esportius demanen a Govern que autoritzi navegar a Balears i Canàries des l’11 de maig Les instal·lacions nàutiques de tots dos arxipèlags estan tancades des de mitjans de març i es veuran discriminades si no s'anul·len les ordres ministerials que prohibeixen l'entrada d'embarcacions d'esbarjo

L’Associació de Clubs Nàutics de Balears (ACNB) ha sol·licitat al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que obri els ports de Balears i Canàries, els únics que de moment romanen tancats, perquè la navegació d’esbarjo pugui reprendre la seva activitat a partir de l’11 de maig en els dos arxipèlags.

L’escrit dirigit a Govern, que també ha estat signat per l’Associació Canària de Clubs Nàutics, l’Associació de Ports Esportius de Canàries, l’Associació d’Instal·lacions Nàutiques Esportives de Balears i Ports Esportius Associats de Balears, i que compta amb el suport de la Confederació Espanyola de Clubs Nàutics i la Federació Espanyola de Ports Esportius i Turístics, assenyala que, en el cas de no atendre la sol·licitud, Balears i Canàries es trobarien “en una situació totalment discriminatòria respecte a la resta del territori nacional, on es podrà navegar a partir de la Fase 1 de el pla de desescalada”.

Els ports esportius i clubs de tots dos territoris insulars recorden que les seves instal·lacions es troben tancades com a conseqüència de dues ordres ministerials emeses els dies 17 i 19 de març, a les quals s’estableix la prohibició d’entrada de vaixells i embarcacions d’esbarjo “utilitzats amb finalitat esportiva o en arrendament nàutic (xàrter), independentment de la seva procedència “.

D’altra banda, els signants de la carta demanen que el permís per accedir per terra als ports no se circumscrigui únicament als residents en el mateix municipi, atenent a la realitat que la majoria d’usuaris tenen els seus ports de base fora de la localitat on viuen.

“SITUACIÓ SURREALISTA”

Rafael Palmer, gerent i assessor legal de l’ACNB, ha declarat que tant els clubs com els ports esportius “han redactat un protocol de protecció per recuperar l’activitat en el sector nàutic i ofereixen mesures de seguretat per començar a navegar a partir d’l’11 de maig “.

Aquestes entitats mantindran informats puntualment als seus socis sobre l’evolució de la desescalada i les negociacions amb el Govern, i insten les autoritats regionals a que els ajudin a evitar que es produeixi un greuge comparatiu amb els ports peninsulars.

“No seria de rebut -afegeix- que Balears i Canàries quedessin fora d’aquest tram de la desescalada, quan presenten una situació sanitària millor que moltes altres regions i la navegació és una pràctica que es realitza a l’aire lliure, al mar, amb poques persones a bord i que, per tant, no ha de suposar un risc “. La ACNB reclama “sentit comú” i la “interseción” de govern autonòmic balear en defensa dels interessos dels seus ciutadans: “Ja no té tota lògica que el conjunt de les Illes Balears no hagi entrat a la Fase I, però que es prohibeixi la navegació en els dos arxipèlags mentre s’autoritza en zones on la crisi sanitària ha estat molt més intensa és una cosa que frega el surrealisme “.

El document dirigit al Ministeri de Transports ha estat remès amb còpia a les següents institucions públiques: Delegació de Govern a Balears, Delegació de Govern a Canàries, Ports de les Illes Balears, Ports Canaris, Ports de l’Estat i Direcció General de la Marina Mercant. Els ports esportius i clubs nàutics confien a comptar amb el suport dels seus administracions regionals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.