Actes 8 Març

“Antany” sinergies on line i el primer quètxup menorquí

Els menorquins quan deim que una cosa és de temps enrere utilitzam la paraula antany, i amb ella ens refererim a les coses, costums, elaboracions que feien o tenien els nostres majors. Des de les receptes de cuina d’antany, a com antany es celebraven unes determinades festes o actes socials. Aquesta paraula ben menorquina ha inspirat a Antoni Anglada Comella per a crear una nova línia de productes poc viatjats i de qualitat que neixen amb l’esperit de fomentar el producte local de Menorca, apostant  pels sabors d’antany, que segurament els portaran a la memòria gustativa records de quan érem petits. “Antany és una paraula que la gent del camp encara empra. I és una paraula molt polida, que reflecteix aquestes ganes que tenim de sortir des de la tradició cap a la innovació. Que donam a conèixer tot lo bo i bé que ho feim els productors menorquins. Si aquesta idea cala, voldrà dir que tothom hi ha guanyat”.

Dins Antany hi trobarem productes illencs en un format que sigui assumible i que, també i essencial, pugui ser competitiu per preu. Comença amb sis productes i a poc a poc n’hi afegirà més ens comenta. Les condicions per ser producte “Antany” és estar fets per productors de l’illa. I entren dins la marca segons uns paràmetres de qualitat, que és la base de tot.

Pel que fa als productes que engegaran aquest projecte, hi trobam quatre melmelades: meló i carabassa; d’albercoc; melicotó i; tomàtiga. També hi haurà figat, melmelada o confitura de figues que és un producte molt nostre. I la novetat més destacada és el quètxup. És el primer que s’elabora a Menorca i a més té la particularitat que conté una part important de mel com a edulcorant, en lloc de dur sucre. Així Anglada aposta per a un quètxup més saludable, i fet amb mel de Menorca.

Dintre de la mateixa plataforma també es trobarà a la venda la mel de Dolçamar i els caramels de mel, que també són un producte nou d’enguany. La tria està per venir, ens assegura, “jo mateix m’encarregaré de decidir quins són els productes que formaran part d’Antany, perquè vull que siguin els millors. Fins i tot donarem idees per consumir-los amb alguna recepta antiga”.

L’objectiu de Toni Anglada és el fer una sinergia entre els productors illencs amb el món online i donar un altre tipus de sortida al producte de Menorca. Per açò el nom sencer de la iniciativa és Antany (Island Food). “La idea és que tothom que participi d’Antany es senti recompensat. Quan vas a un supermercat i et fixes en els productes que la gent d’aquí compra, veus que s’enduen dins la senalla una bona part de productes de fora i pocs de l’illa. El que vull és ajudar a canviar aquesta manera de fer, per ajudar a generar empreses agroalimentàries que puguin abastir Menorca”.

Són tots productes 100% naturals, i es es presenten en formats de 285 grams. El dissenyador Tomàs Orell és qui està fent la imatge i els fotomuntatges per fer-ne la presentació en línia, ja que la presentació física del producte, per ara, és complicada.

Si d’una cosa sap n’Antoni Anglada és de qualitat. La seva mel de Dolçamar ha guanyat diferents premis a nivell nacional i ha estat reconeguda com un plaer pels sentits. Enguany, els panells aniran bastant plens, augura, ja que ha fet una bona primavera per a les abelles. Però mentre els animals treballen a les flors, n’Antoni ha aprofitat el confinament per a fer feina a casa. Amb la intenció d’oferir productes de la mateixa qualitat que la seva mel, ha creat Antany, un lloc web en el qual es podran comprar, per ara, conserves, melmelades i el primer quètxup fet a Menorca. Però assegura que, açò, només és el principi.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.