La Direcció General de Consum va imposar sancions per un valor d‘1,37 milions d’euros durant el 2019 Avui ha tengut lloc la primera reunió anual del Consell de Consum, en la qual s’ha presentat la memòria d’activitat de l’any passat

El director general de Consum, Fèlix Alonso, ha presidit avui la primera reunió anual del Consell de Consum, en la qual s’ha presentat la memòria d’activitat de 2019 a representants de l’Administració, associacions de consumidors i patronals. En aquest document es detalla que al llarg de l’any passat es varen imposar sancions per un valor total d’1,37 milions d’euros. Aquesta quantitat prové de la tramitació de 360 expedients resolts el 2019 (117 corresponen a actuacions relacionades amb el Servei de Control del Mercat i Xarxa d’Alerta i 243 com a conseqüència de reclamacions o denúncies de les persones consumidores i usuàries).

A més, l’any 2019 el Servei d’Inspecció de Consum va immobilitzar 88.524 productes, la majoria juguetes (49.224 unitats), seguides de productes inclosos en la Xarxa d’Alerta (18.127 unitats), productes de botigues de records (4.381) i equips de protecció individual per a busseig (3.885 unitats).

Així mateix, aquesta memòria també indica que l’any passat el Servei d’Atenció al Consumidor va tramitar 8.635 reclamacions, 2.055 de les quals, de manera telemàtica.  La majoria, relacionades amb el sector de les telecomunicacions (2.428), béns de consum (1.829), transports (1.741), serveis d’esbarjo i oci (659), i altres serveis (608).

Per illes, a Mallorca es varen tramitar 6.559, a Eivissa 1.132, a Menorca 899 i 45 a Formentera. El 23,24 % de les reclamacions presentades varen acabar amb la inhibició a altres organismes per motiu de competència, el 20,72 % es varen traslladar a la Junta Arbitral de Consum, en un 20,13 % es va arribar a un acord entre les parts, en un 17,63 % no es va registrar cap acord, en un 8,72 % es va produir un desistiment i en un 2,25 % es va proposar un expedient sancionador.

La Junta Arbitral de Consum, per la seva banda, va registrar un total de 1.706 sol·licituds d’arbitratge, especialment per reclamacions en el sector de la telefonia i internet (1.346), electricitat (71) mobles (38), Correus (38) o reparacions a la llar (14). Del total de casos tramitats per aquest organisme, 1.638 es varen poder resoldre: 614 per mediació de la Junta, i 1.069 per laude dels àrbitres de consum. L’any passat, a més, es varen adherir 40 noves empreses a aquest sistema de mediació i en data de 31 de desembre ja hi havia 1.304 companyies adscrites.

La memòria de la Direcció General de Consum també fa balanç de l’activitat del Servei d’Educació, Formació i Relacions Institucionals, que al llarg de l’any passat va dur a terme formació permanent del personal i va organitzar diversos cursos i jornades informatives i educatives per a consumidors i usuaris, com ara el concurs escolar Consumópolis.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.