Dues peces artístiques de Menorca seleccionades com a European

Menorca participà de la mà de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) al concurs ‘Local Food Gift Challenge 2020’ en el marc de la nostra declaració com a Regió Europea de Gastronomia 2022 de l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT). Aquest certamen, d’àmbit internacional, que ha tingut lloc aquest mes a Finlàndia, pretén donar suport als petits productors artesans locals.

En concret, Menorca presentà quatre peces úniques dins la categoria d’estris o utensilis de cuina o altres objectes relacionats amb les tradicions culinàries locals, i destacaven per la seva excepcionalitat, la seva funcionalitat, i el seu valor simbòlic. A més a més, les peces també havien de ser reproduïbles per a la seva fabricació i adequades per a la seva comercialització; la seva producció havia de ser local; i havien d’estar fabricades amb matèries primeres d’origen local.

Així, una vegada celebrat el concurs a Finlàndia s’han donat a conèixer les 10 peces seleccionades entre les quals es troben dues peces de Menorca: ‘talla coques’ de na Sílvia Vivó Caules, i les ‘arracades motlle pastisset’ de na Núria Deyà Molina. Aquests dos productes obtindran un certificat oficial de l’IGCAT i tindran una projecció internacional a través de la seva pàgina web.
Cal recordar que a la convocatòria de Menorca es van presentar 9 peces, de 7 autors diferents, de les quals la Comissió en va escollir 4 per a presentar al certamen internacional. Tot i que la resta de les peces no es van poder presentar a Finlàndia, la Comissió va valorar la possibilitat d’incloure les 9 peces en el catàleg De Seny. Aquest fet permetrà que es puguin comercialitzar a través de la botiga del Centre Artesanal de Menorca i, en cas que sigui possible, als recintes, monuments i oficines de turisme que gestiona la Fundació Foment del Turisme de Menorca.

Food Film Menu
Per la seva banda, el curtmetratge presentat per la Fundació Foment del Turisme (FFTM) ‘La ruta de la salsa mahonesa’, s’explica l’orígen i la recepta de la mahonesa, ha obtingut el tercer premi del Food Film Menu 2020 organitzat per l’IGCAT en col·laboració amb la World Regions of Gastronomy Platform.

Després de ser seleccionada, juntament amb l’altre vídeo presentat per Menorca ‘La cuina de Sant Joan’, com un dels curtmetratges finalistes, ha resultat ser el tercer més votat a través del concurs llançat a les xarxes socials de l’IGCAT del 4 al 7 de setembre.

Segment Estratègic de Gastronomia
La participació de Menorca en els dos concursos, el Local Food Gift Challenge i el Food Film Menu, forma part de les accions de suport a Menorca Regió Europea de Gastronomia incloses en el Pla d’Acció 2020 del Segment Estratègic de Gastronomia i s’ha comptat amb el seu suport econòmic.

Els Segments Estratègics Turístics són aliances que es constitueixen entre prestadors de serveis i institucions públiques per a desenvolupar productes turístics amb valor afegit. Es plantegen com a meses de feina públic-privades on poder definir estratègies i planificar accions que permetin millorar la competitivitat turística de les Illes Balears.

En total, atenent a les fortaleses de les quatre illes i les tendències del mercat, l’AETIB, els consells insulars i els diferents sectors empresarials de l’arxipèlag han impulsat la creació dels següents SETs: gastronomia, turisme actiu, cultura, ecoturisme, turisme esportiu, salut, luxe i MICE.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.