S’inicia demà dia 1 d’octubre el període de pagament de tributs locals de 45 ajuntaments de Mallorca recaptats per l’Agència Tributària de les Illes Balears

A partir de demà dijous, dia 1 d’octubre, s’inicia el període voluntari de pagament de determinats tributs de cobrament periòdic anual corresponents a l’any 2020 de 45 ajuntaments de Mallorca la recaptació dels quals correspon a l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), com l’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques, l’impost sobre vehicles de tracció mecànica i taxes municipals.

Aquests ajuntaments són: Alaró, Algaida, Andratx, Ariany, Banyalbufar, Binissalem, Búger, Bunyola, Campanet, Campos, Capdepera, Consell, Costitx, Deià, Escorca, Esporles, Estellencs, Felanitx, Fornalutx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Llubí, Llucmajor, Mancor de la Vall, Maria de la Salut, Montuïri, Muro, Petra, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Sa Pobla, Sant Joan, Sant Llorenç des Cardassar, Santa Eugènia, Santa Margalida, Santa Maria del Camí, Santanyí, Selva, Sencelles, Sineu, Son Servera, Valldemossa i Vilafranca de Bonany.

Aquest període voluntari de pagament finalitza l’1 de desembre. El nombre total de contribuents és de 263.095 persones i l’import dels rebuts de pagament periòdic anual que es posen al cobrament és de 184,6 milions d’euros que corresponen a 830.216 rebuts, dels quals un 51% consten domiciliats o adherits al sistema especial de pagament fraccionat o “pagament a la carta”.

L’ATIB recorda als contribuents que, per raons d’eficàcia, agilitat i seguretat, no es remeten avisos de pagament en paper.  D’aquesta manera, la forma general per consultar, obtenir i/o pagar els rebuts és a través del Carter Virtual en el portal de l’ATIB (www.atib.es), introduint el DNI/NIF/NIE i el codi de contribuent que s’ha anant enviant als contribuents (o la contrasenya triada pel contribuent en el moment d’accedir per primera vegada al Carter Virtual). Així mateix, també es pot accedir als rebuts amb certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve, ja sigui a través del propi Carter Virtual o de la Carpeta fiscal.

En cas de no utilitzar el portal de l’ATIB, es posen a disposició dels contribuents 26 oficines de recaptació de l’ATIB (es poden consultar els horaris i la situació de les oficines al portal www.atib.es ) en les quals també es poden pagar els tributs -sense necessitat d’anar a una oficina bancària-, amb targeta bancària, amb independència de l’entitat emissora de la mateixa.

S’ha de sol·licitar cita prèvia, ja sigui per internet al portal de l’ATIB o telefonant al 971 678 404. Així mateix, per evitar desplaçaments, al portal www.atib.es  es posa a disposició de les persones interessades el servei de Consultes i suggeriments per poder traslladar qualsevol dubte o qüestió en relació al pagament dels tributs.

Els rebuts que tinguin el pagament domiciliat en una entitat bancària, s’informa que seran remesos a les respectives entitats perquè siguin carregats en els comptes dels contribuents a partir del 12 de novembre.

Es recorda que ja s’ha iniciat el període voluntari de pagament de determinats tributs que recapta l’ATIB dels ajuntaments de Sant Antoni de Portmany (que finalitza el 2 de novembre), de l’ajuntament de Ses Salines (que finalitza l’1 d’octubre), del Consell Insular de Formentera i dels ajuntaments d’Alcúdia, Manacor i Marratxí (que finalitzen l’1 de desembre), i també de l’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques i la taxa per guals de  l’ajuntament de Palma, que finalitza el 16 de novembre.

Un cop transcorregut el termini voluntari de pagament corresponent, respecte als contribuents que no hagin fet el pagament, s’iniciarà el període executiu, fet que determinarà l’exigència del recàrrec corresponent i, si escau, dels interessos de demora i de les costes que es produeixin.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.