El Seminari Internacional d’Innovació i Turisme (INTO) celebra el seu 15è aniversari, dedicat als models disruptius L’esdeveniment, que tindrà lloc durant els mesos d’octubre i novembre d’enguany, tindrà per primera vegada un format totalment en línia que permetrà participar-hi des de qualsevol lloc del món

El Seminari Internacional d’Innovació i Turisme (Seminari INTO), impulsat per la Direcció General d’Innovació de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, arriba enguany a la seva quinzena edició, amb una temàtica i un format que s’adapten al nou paradigma derivat de la crisi sanitària de la COVID-19, per la qual cosa tindrà una sessió inaugural i quatre sessions temàtiques que es duran a terme en línia el dia 28 d’octubre i els dies 3, 11, 17 i 25 de novembre.

Aquesta edició, emmarcada en el Pla de Reactivació Econòmica del Govern de les Illes Balears, se centrarà en l’anàlisi de models de negoci disruptius dins la indústria turística. També es pretén mostrar que les tecnologies emergents com la cadena de blocs (blockchain) o la intel·ligència artificial (IA) poden ajudar a aconseguir un model turístic més segur, sostenible, competitiu i de qualitat, i donar resposta als reptes i a les oportunitats que l’economia de les Illes Balears està experimentant.

La directora general d’Innovació, Nuria Riera, ha explicat que «aquest seminari pretén ser una plataforma per al debat de propostes i la transferència de coneixement des dels centres de recerca a les empreses», així com «la presentació de bones pràctiques empresarials per promoure la innovació en els sectors de la cadena de valor del turisme». Així mateix, la directora d’Innovació també ha volgut destacar el caràcter en línia de l’esdeveniment, a través del qual «es demostra una vegada més que aquesta societat pot treballar, relacionar-se i produir de manera eficaç gràcies a la tecnologia».

Durant quatre setmanes, experts dels àmbits acadèmic i empresarial presentaran exemples de models de negoci disruptius o distints dels tradicionals i orientats als diferents esglaons de la indústria turística: la promoció de la destinació, l’allotjament, la intermediació i la restauració i l’oci.

En aquesta edició, totes les sessions es podran seguir en directe a través d’Internet, i s’hi podrà participar enviant preguntes i comentaris a través de l’aplicació Zoom. Així mateix, l’assistència al seminari és gratuïta, però requereix la inscripció prèvia a través de la pàgina web visitinnovation.com.

La sessió inaugural, «Estat actual de tecnologies disruptives en la indústria turística», serà a càrrec de la Dra. Tracy Harwood, professora de cultura digital a la Universitat De Montfort.

El 3 de novembre se celebrarà la sessió «Models de negoci disruptius en destinacions», moderada per la directora de l’AETIB, Antònia Alomar, i en la qual participaran Benjamín Perdomo, conseller delegat de Centros de Arte Cultura y Turismo (CACT) de Lanzarote; Xavier Font, professor de Sustainability Marketing, School of Hospitality and Tourism Management de la Universitat de Surrey, i Carlos Romero, director de Recerca, Desenvolupament i Innovació Turística a SEGITTUR.

La segona sessió, «Tecnologies disruptives en la intermediació turística», que tindrà lloc l’11 de novembre, comptarà amb la participació de Manuel Molina, director d’Hosteltur com a moderador, i amb els ponents següents: Daniel Alzina, CEO d’Hotelinking; Juan Otero, soci fundador i CEO de Travala, i Manuel Aragonés, fundador i CEO de Travel Compositor.

Durant la tercera sessió, es tractaran els encerts i els errors de l’hostaleria després de la COVID-19, i s’intentarà donar resposta a preguntes com ara quins models de negoci obsolets i antiquats s’hauran de reformar, o quins nous patrons de negoci s’hauran d’adoptar. En aquesta sessió, que serà el 17 de novembre, hi participaran els ponents següents: Antoni Carbonell, cofundador de Homerti, i Felip Boyero, director de concepte d’Es Racó d’Artà.

Finalment, la quarta i darrera sessió, que serà el 25 de novembre, «Innovació en el sector de la restauració i l’oci, comptarà amb ponents que analitzaran exemples de models disruptius de negoci que donen resposta a un problema o a necessitats del consumidor, en el model de TimeOutMarket, que presentarà el seu CEO i fundador Joao Cepeda, o el cas d’èxit d’Estefanía García, fundadora i CEO de Glutify i GenoVive.

14 anys analitzant noves oportunitats per al turisme balear

Durant les catorze edicions anteriors, el Seminari ha tingut més de 2.000 assistents: professionals del sector empresarial, de la recerca, de l’àmbit acadèmic, estudiants i representants de les administracions públiques, entre d’altres.

Al llarg dels anys, s’han analitzat diverses temàtiques relacionades amb productes turístics com el cultural, l’experiencial, el turisme nàutic o de salut, els instruments de màrqueting com la construcció de marca (branding) o el mitjà social (social media). A més, s’han tractat noves oportunitats de negoci com l’economia col·laborativa i els canvis de model econòmic com l’economia circular. De la mateixa manera, s’han abordat noves tecnologies amb potencial per a la indústria turística, com la intel·ligència artificial o la internet de les coses.

L’objectiu de les jornades, organitzades pel Govern de les Illes Balears des de 2004, és impulsar la innovació i fomentar la competitivitat i ser un punt de referència en la indústria turística, per la qual cosa el Seminari INTO disposa d’un comitè científic format per la Dra. Marta Jacob (UIB), el Dr. Juan Mulet (enginyer en Telecomunicacions), el Dr. Diego Medina (ULPGC) i el Dr. Joan Enric Capellà (Àrea Manager de Balears d’Iberolat Consulting & Investment).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.