Només un 1% dels usuaris de moto està interessat a comprar un model elèctric

ACN Barcelona .- Només un 1% dels usuaris de moto estaria interessat a comprar un model elèctric –i un 99% continuaria apostant per un vehicle de combustió-, segons l’estudi ‘Mobilitat en Moto 2020’, presentat aquest dimarts per Motos.net i l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor). Un treball que recull l’interès creixent per adquirir una motocicleta per desplaçar-se per la ciutat amb la ‘nova normalitat’ provocada la pandèmia de covid-19 (s’incrementa en un 12% el percentatge de persones que no es plantejaven comprar una moto l’any passat i ara sí).
Un 40% compraria la moto ‘on line’ i només el 36% coneix el ‘motosharing’

L’estudi ‘Mobilitat en Moto 2020’ –basat en una enquesta a més de 3.000 internautes a través del portal motos.net- reflecteix l’augment de l’interès en l’últim any de la motocicleta com a mitjà de transport, possiblement influenciat per la pandèmia de covid-19 i les limitacions de mobilitat i sanitàries. En aquest sentit, un 46% dels usuaris que tenen moto estarien pensant comprar-ne una de nova, mentre que un 86% dels enquestats sense moto han mostrat la seva intenció d’adquirir un vehicle de dues rodes. Un 40% d’aquests enquestats considera la possibilitat de comprar una moto ‘on line’, essent el principal impediment la necessitat de veure ‘in situ’ i provar el vehicle en persona.

Pel que fa a l’ús de moto, tan sols un 36% dels participants a l’enquesta de motos.net coneix el ‘motosharing’ (el lloguer de motos d’ús compartit). Tot i que a les grans ciutats –com Barcelona, Madrid, València o Màlaga- té un ús creixent, l’oferta encara no ha arribat a moltes altres capitals i províncies de l’Estat. I entre els hàbits dels conductors de moto, ressalta que el 67% realitza circulació mixta per carretera i ciutat, i 6 de cada 10 conductors de moto fa trajectes diaris curts (inferiors a 40 minuts).

El 80% aprova la parada avançada als semàfors i el 50% veu amb bons ulls la limitació a 30 km/h

A banda, 8 de cada 10 conductors de moto considera útil la zona de parada avançada dels semàfors, però hi ha menys consens a l’hora de valorar la limitació de velocitat a 30 km/h en molts nuclis urbans: només un 50% considera que és una mesura positiva. “Els usuaris veuen el cotxe i el transport públic com els mitjans de transport més segurs; la moto, com la millor en comoditat i rapidesa; i el patinet i la bici com els mitjans més econòmics”, ha afirmat el responsable de relacions institucionals de motos.net i coches.net, Marcel Blanes.

“Hem pogut comprovar que després del confinament ha crescut de forma significativa la demanda de motos”, ha corroborat el secretari general d’Anesdor, José María Riaño. “Una de les principals conclusions és que la moto és un mitjà de transport singular i que avança en el marc de la nova mobilitat”, ha conclòs Riaño.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.