L’alumnat de Balears, en la mitjana de competència global d’Espanya i 14 punts per damunt de la mitjana de l’OCDE L’alumnat de Balears un dels més respectuosos amb persones d’altres cultures, segons l’informe PISA 2018 sobre competència global

L’alumnat espanyol és un dels que manifesta més respecte per les persones d’altres cultures i més facilitat per a adaptar-se als canvis culturals segons es desprèn de l’informe PISA 2018 publicat avui per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE). Aquestes dades formen part de l’avaluació de la competència global, que s’analitza per primera vegada. Espanya supera en 13 punts la mitjana de l’OCDE i Balears en 14.

L’OCDE defineix la competència global com a la capacitat pluridimensional que combina el saber examinar qüestions locals, globals i interculturals; comprendre i apreciar diferents perspectives i punts de vista; saber interactuar de forma respectuosa amb les demés; emprendre accions per al bé comú i el desenvolupament sostenible. Consisteix en una combinació de coneixements, destreses, actituds i valors en relació amb qüestions globals, quelcom que no s’adquireix en un moment precís, sinó al llarg de la vida. Aquest estudi ofereix una instantània de la situació en els joves de 15-16 anys en el seu procés d’aprenentatge, i ajuda a determinar fins a quin punt els centres escolars resulten eficaços en fomentar aquest coneixement, destreses i disposicions.

El conseller d’Educació, Universitat i Recerca, Martí March, ha afirmat que “està clar que les noves generacions requereixen noves capacitats. Els futurs professionals que ara són estudiants hauran d’estar preparats per fer feina de manera molt diversa i col·laborativa per respondre als reptes que es trobaran en el seu dia a dia laboral. Hauran de ser capaços de combinar perspectives globals i locals, maneres diferents de viure i contextos socioculturals i de valors molt distints. Això s’ha fet especialment evident amb la pandèmia que estam vivint, que si una cosa ha demostrat és que ara més que mai es fa imprescindible la col·laboració interregional i transnacional.

Per totes aquestes qüestions es feia imprescindible un estudi d’aquestes característiques que avaluàs altres competències més enllà de les matemàtiques o lectores, més enfocades en l’educació per a la ciutadania global, més justa i pacífica.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.