El Govern ajudarà a finançar la millora de la seguretat als establiments de restauració amb sistemes de purificació de l’aire Els negocis instal·laran mesuradors de la qualitat de l’aire i obriran un registre d’identificació personal per controlar millor el rastreig davant possibles contagis

El Govern de les Illes Balears posarà en marxa en aquest 2020 una convocatòria d’ajudes per al sector de la restauració  per facilitar la instal·lació de mesuradors de CO2 i sistemes de purificació d’aire i combatre així l’expansió del coronavirus.

La presidenta del Govern, Francina Armengol, acompanyada del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, s’ha reunit avui dijous amb els representants del sector de la restauració de sindicats (CCOO, UGT) i patronals (CAEB, PIMEB) per fixar un marc d’actuació en l’àmbit de la seguretat de manera conjunta. A la reunió també hi ha participat la directora general de Turisme, Rosana Morillo.

En aquest sentit, el conseller ha remarcat la importància de instal·lar mesuradors de partícules de CO2, accessibles a tota la clientela, i que mostraran en tot moment l’estat de puresa de l’aire. Aquesta mesura anirà acompanyada de sistemes de ventilació natural sempre que sigui possible. Tot i així, la recomanació principal és consumir als exteriors dels establiments per poder tenir la màxima seguretat sanitària.

Si així i tot encara no fos suficient per garantir un control de les partícules de CO2, el Govern treballa amb el sector per a la instal·lació de sistemes de purificació. En aquest sentit, el conseller s’ha compromès a aprovar una convocatòria d’ajuts per cofinançar el cost de l’adquisició i instal·lació d’aquests sistemes de purificació, i ha precisat que durant la setmana que ve s’acabaran de tancar el detalls de la convocatòria, fixats juntament amb el sector. Es preveu poder arribar entorn als 5.500 beneficiaris.

Un altre dels aspectes acordats durant la reunió d’avui és la implantació d’un segell de qualitat que contribueixi a fer més visible la informació sobre els mecanismes de seguretat que cada negoci hagi implantat.

Registre de clients a interiors

Durant la reunió, empresaris, sindicats i Govern han acordat també obrir un registre d’identificació personal, en el cas que els clients consumeixin a l’interior dels locals. Aquesta mesura, segons ha explicat Negueruela, contribuirà a obtenir més ràpidament informació en el cas que s’hagi d’efectuar un rastreig per possibles contagis. Aquest registre, gestionat per les autoritats sanitàries, només tendrà una finalitat preventiva de control sanitari. Cada establiment el mantindrà durant un període no superior a 30 dies. En cas de detectar-se un contagi, el registre facilitarà el rastreig “de forma ràpida i àgil”.

El conseller Negueruela ha explicat aquesta estratègia en roda de premsa posterior a la reunió, detallant que “són mesures que ens permeten mantenir oberta l’activitat”. En aquesta direcció, ha subratllat que les Illes Balears són l’única comunitat que no ha avançat en l’horari de tancament dels establiments, sinó que s’ha optat per un plus de seguretat en les mesures que permeti mantenir l’activitat amb majors garanties.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.