El Govern desplega 377 treballadors per conscienciar a peu de carrer de les mesures sanitàries contra la COVID-19 Aquest programa d'acció comunitària té una durada inicial de 6 mesos i una inversió de 5 milions d'euros

El Govern de les Illes Balears iniciarà a partir de dimecres el desplegament progressiu de 377 treballadors per informar, sensibilitzar i conscienciar la població de la necessitat de complir les mesures de prevenció sanitària contra la COVID-19. Aquests treballadors, de diferents àmbits professionals, faran feina bàsicament a peu de carrer, segons han explicat avui la presidenta del Govern, Francina Armengol, i la consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago.

La presidenta ha explicat que el programa d’informadors neix amb l’objectiu que la població «pugui entendre millors totes les mesures i que té un plantejament informatiu, cooperatiu i, en cap cas, coercitiu». «Som conscients que hi ha mesures que són molt restrictives i que això suposa importants sacrificis, però és imprescindible que tothom les segueixi», ha recordat la presidenta.

Armengol també ha avançat que des de la Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització s’està treballant amb els ajuntaments i la FELIB per poder incrementar a mitjà termini les places de policia local dels ajuntaments.

Aquesta acció d’intervenció comunitària està coordinada per la Conselleria d’Afers Socials i Esports i hi estan implicades diferents direccions de les conselleries de Salut, Treball, Administracions Públiques i Medi Ambient. Té una duració inicial de sis mesos i una inversió de 5 milions d’euros, que es destinen bàsicament a la contractació de personal a través del SOIB.

La consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago, ha anunciat que dia 23 ja començaran a treballar 70 informadors a peu de carrer i 40 als espais naturals i que s’espera que dia 7 de gener ja estigui tot l’operatiu en ple funcionament. Santiago ha explicat que els treballadors reben una formació especial per part de l’EBAP en àrees de salut, comunicació assertiva i com actuar davant situacions conflictives.

Els informadors —que aniran identificats visualment amb el color en què es trobi la seva àrea de treball— s’encarregaran d’informar, acompanyar, supervisar i resoldre dubtes de la població entorn de les mesures en vigor a la seva zona. A més, si fóra necessari, faran de nexe d’unió amb les forces de seguretat.

Tècnics de salut coordinaran cada illa, treballadors socials cada zona (equivalents a les zones sanitàries per afavorir la coordinació) i els informadors (amb formació professional superior, principalment integradors socials, i, també, animadors socioculturals) es distribuiran per les 84 àrees en què s’han dividit les Illes Balears. Aquestes àrees comprenen entre 12.000 i 15.000 habitants i disposaran d’un traductor-mediador quan es necessiti.

Amb aquesta nova acció del Govern, que coordina la Conselleria d’Afers Socials i Esports, s’aconseguirà que 377 persones estiguin a peu de carrer cada dia per fer d’altaveu entre la població de les mesures sanitàries preventives a cada zona. A la vegada, aquests informadors ajudaran a tenir una visió més directa i adaptar les actuacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.