La direcció de l’Àrea de Salut de Menorca es va reunir ahir capvespre amb la presidenta de l’Associació de Vesins des Mercadal

Foto: Antxon Castresana©

La direcció de l’Àrea de Salut de Menorca es va reunir ahir capvespre amb la presidenta de l’Associació de Vesins des Mercadal, Marta Coll, per tractar les queixes plantejades per aquesta entitat en relació a la Unitat Bàsica de Salut del municipi. En aquesta reunió telemàtica hi van assistir el gerent, Romà Julià, el director d’Atenció Primària, Txema Coll, i la directora d’infermeria, Marga Casas, a més de l’equip directiu del centre de salut Es Banyer.

El motiu de la trobada era escoltar a la representant veïnal i compartir impressions i valoracions en relació a l’atenció sanitària que reben els vesins i vesines des Mercadal. Sobre la petició que la UBS pugui disposar de Punt d’Atenció Continuada (PAC) per atendre les urgències les 24 hores, el doctor Coll ha explicat que aquesta demanda és inviable en tant que està fora de l’ordenació sanitària de Menorca, i la seva distribució en quatre Zones Bàsiques de Salut, regulada pel decret 16/2015. Es Mercadal, com també Fornells i Cala en Porter, depenen organitzativament del centre de salut Es Banyer d’Alaior, on es concentra el servei de PAC. “Qualsevol canvi en l’actual distribució de recursos afectaria, no només a la zona d’Alaior, sinó a la resta de centres de salut” , assegura el doctor Coll.

Al marge d’aquest tema, des de la direcció Primària s’han posat la taula diversos problemes que ha patit en els últims mesos la UBS des Mercadal i que estan resolts o en vies de solució. Per una banda, s’ha estabilitzat l’equip d’infermeria amb la incorporació d’una professional que ha tingut una baixa perllongada i la substitució de la infermera que s’ha jubilat. També les consultes de medicina de família es troben en una situació més estable després que els procés d’oposicions afectés als dos facultatius que hi havia al centre. El servei d’admissió ja compta amb dues administratives i s’ha comprat i instal·lat una nova centraleta telefònica per resoldre els problemes de comunicació amb el centre i poder oferir un bon servei de consulta telefònica en un context de pandèmia i emergència sanitària que fa necessari adaptar-se a aquesta realitat per evitar l’exposició a risc de contagi del usuaris i també dels professionals.

Des de l’Àrea de Salut també s’ha remarcat que la UBS des Mercadal ha incrementant en el últims anys la cartera de serveis amb consultes especialitzades que no disposa cap altre centre de les seves característiques, com són les consultes d’Optometrista i la Unitat de Salut Comunitària de Salut Mental Infanto Juvenil (UCSMIA) de l’illa. Més recentment, el municipi compta amb un dispositiu fixe del servei d’emergències del 061 i amb una Unitat Volant d’Atenció al Coronavirus (UVAC) amb un equip i seu fixe a l’edifici sanitari des Mercadal.

La direcció d’Atenció Primària valora molt positivament la trobada amb l’Associació de Vesins en la que s’ha manifestat el compromís de mantenir la comunicació entre les dues parts per fer un seguiment de les millores que s’han posat en marxa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.