Barcelona i vuit ciutats més de l’Estat impulsen una associació per crear continguts culturals d’interès turístic L'objectiu és elaborar un pla "estable i continuat" vinculat a àmbits com la música, la gastronomia o el disseny

ACN Barcelona .- L’Ajuntament de Barcelona i vuit ciutats més de l’Estat han impulsat una associació per crear conjuntament continguts culturals d’interès turístic: el Consell Espanyol de Continguts Turístics. L’objectiu és elaborar un pla “estable i continuat” de coproducció de continguts vinculats amb la creació cultural i les indústries creatives. Les ciutats del grup impulsor són, juntament amb Barcelona, Santiago de Compostela, Palma de Mallorca, Sevilla, Madrid, San Sebastià, Bilbao, Màlaga i València.

Per al regidor de Turisme i Indústries creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, la promoció del turisme urbà és “una necessitat” per dinamitzar una economia molt afectada per la pandèmia. Amb tot, Marcé posa l’èmfasi en què també ha de servir, a mig i llarg termini, per “remuntar el dèficit actual de circuits culturals i la pèrdua acumulada de competitivitat cultural a escala global”.

Barcelona ha proposat com a primeres línies de treball analitzar i organitzar el potencial cultural espanyol amb una programació que diversifiqui els destins turístics a Espanya treballant àmbits com la música, les arts escèniques, les arts visuals, la gastronomia, el disseny, la moda o les localitzacions audiovisuals.

Diversificar el turisme i coproduir continguts

Els representants de turisme de les ciutats, reunits aquesta setmana en una primera trobada, han acordat treballar conjuntament en ampliar i diversificar les expectatives de qualitat turística, facilitar espais de coneixement i interacció entre la ciutadania espanyola, reequilibrar dinàmiques de turisme urbà i turisme vocacional o regenerar la capacitat per a coproduir i circular continguts de tot tipus i especialment de culturals.

A més, també han acordat ampliar les possibilitats de cooperació entre territoris per a una millor gestió dels programes de promoció internacional.

De fet, la iniciativa compta amb el suport de la Secretaria d’Estat de Turisme i els ministeris de Cultura i Esport, i d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, que pretén també facilitar la mobilitat turística de la ciutadania espanyola i crear nous atractius que també afavoreixin la mobilitat de turistes internacionals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.