L’IDI finança el repartiment gratuït de productes de forn i pastisseria als establiments de la marca «Pa d’aquí»

L’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) finançarà el repartiment gratuït de productes de forn i pastisseria als establiments de la marca «Pa d’aquí, forn i tradició». La iniciativa, que es durà a terme entre el 15 de març i el 15 d’abril, inclou la campanya de Pasqua, una de les temporades de més activitat per al sector de la forneria.

Aquest matí, el secretari autonòmic de Sectors Productius i Memòria Democràtica, Jesús Jurado, ha presentat l’acció juntament amb el gerent de l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, Pep Magraner, al Forn Gelabert de Llubí. També ha participat a l’acte la directora gerent de l’IDI, Mariona Luis.

L’objectiu de la campanya de repartiment és, a més de donar suport al sector, acostar el producte local a la ciutadania i fomentar-ne el consum. El secretari autonòmic ha explicat que «el sector de la forneria també ha patit els efectes de la pandèmia i necessita iniciatives com aquesta per aconseguir distribuir els productes». A més, ha destacat que «una de les nostres prioritats és fer créixer el consum del producte local, com el que elaboren els forns i pastisseries, a més de conservar i estar al costat d’aquest sector».

Per la seva banda, el gerent de l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears ha agraït la iniciativa, ja que «l’època de Pasqua és una de les més importants per als forns, i el repartiment a domicili suposarà poder arribar a més persones i augmentar les vendes».

L’IDI, ens dependent de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, ha decidit assumir les despeses del repartiment a domicili tal com ja es va fer l’any passat durant l’estat d’alarma. Com a novetat, enguany es podran fer comandes a qualsevol establiment de «Pa d’aquí» de la mateixa illa, i es repartiran productes durant els dies festius. La comanda mínima per gaudir del servei és de 20 euros.

La consulta dels punts de venda adherits a la marca «Pa d’aquí, forn i tradició» es pot fer a través de l’app que permet conèixer els forns i les pastisseries i trobar-ne la geolocalització. També ofereix les dades de contacte dels establiments. «Pa d’aquí, forn i tradició» és un distintiu de qualitat creat per l’IDI i per l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears per reivindicar els establiments amb obrador i que elaboren pa de forma tradicional i saludable. Un total de 313 establiments de les Illes Balears ja estan adherits a la marca.

Material de promoció i nova web

El secretari autonòmic, Jesús Jurado, també ha presentat el material de promoció de productes de forn i pastisseria que l’IDI repartirà als establiments de «Pa d’aquí» repartits a les quatre illes. Es tracta d’uns displays amb fotografies per donar a conèixer entre la ciutadania l’ampli ventall de rebosteria típica de l’illa que s’elabora tradicionalment durant les diferents festivitats de l’any.

Com que es tracta d’una campanya de promoció que es duu a terme durant tot l’any, ara es repartirà als establiments la imatge amb els productes de primavera i estiu, que inclouen productes com ensaïmada de tallades, cocarrois, panades, crespells, rubiols, confits, mones de Pasqua i gató. Cada illa té fotografies adaptades als seus productes tradicionals.

La campanya de promoció de productes tradicionals de forn i pastisseria és una iniciativa promoguda per l’IDI, juntament amb l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, que va demanar una acció per visibilitzar la tasca del sector que ha mantingut vives les tradicions durant totes les festivitats de l’any.

Per tal de donar visibilitat als diferents productes tradicionals i reforçar la campanya de promoció, s’ha dissenyat el web www.rebosteriabalear.com, que, a més de mostrar totes les fotografies dels productes, també dona informació sobre el seu consum, història i curiositats.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.