Menorca presenta a FITUR 2021 les seves fortaleses com a destinació sostenible i segura Susana Mora, hi assisteix per llançar un clar missatge als mercats emissors en un moment clau per a la recuperació de l’activitat turística

Imatge de la passada edició de FITUR, la de 2020, abans de la pandèmia.

És la primera gran cita presencial del sector turístic des de l’inici de la pandèmia per la COVID-19 i Menorca no hi pot faltar. Aquest proper dimecres, dia 19 de maig, s’obren les portes de FITUR 2021, una edició atípica per la seva ubicació en el calendari però imprescindible per la necessitat de totes les destinacions d’atreure visitants que facin possible la recuperació de l’activitat turística. La delegació menorquina encapçalada per la presidenta del Consell i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), Susana Mora, i la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, hi assisteix amb una important agenda d’activitats i un clar objectiu: traslladar un missatge de territori sostenible i segur destacant les seves fortaleses i els seus elements diferencials respecte la resta d’illes de la Mediterrània i de les destinacions europees.

El programa d’actes arrenca un dia abans de FITUR, amb un esdeveniment previ on hi participaran els representants de l’administració insular juntament amb empresaris de diferents sectors econòmics de l’illa i on hi estan convidats agents de viatges i periodistes. Dins la fira, l’agenda institucional està marcada per la presentació de la campanya “Menorca, lo que nos gusta sentir” que mostra l’illa com un territori preparat per oferir tranquil·litat i confiança als seus visitats per la feina feta en el camí cap a la sostenibilitat i per l’esforç de totes les empreses del sector turístic per adaptar-se a les normes de seguretat que requereix l’actual crisis sanitària.

Menorca també tindrà l’oportunitat d’explicar el seu model de turisme sostenible, l’aposta per equilibri entre desenvolupament econòmic, la protecció del territori i el benestar de les persones, i la seva estratègia 2030 de transició energètica durant la taula rodona “Islas Azules y Circulares” que tindrà lloc divendres, organitzada per Ibiza Sostenible.

Per altra banda, la presidenta Susana Mora serà l’encarregada de presentar “VisitBOT”, un projecte pilot desenvolupat per la Fundació Foment del Turisme de Menorca, en col·laboració amb les empreses Top Tourism Marketing i APSL, per aprofitar les noves eines tecnològiques, i avançar com destinació turística intel·ligent, millorat l’experiència dels usuaris a l’hora de cercar informació sobre l’illa. En el mateix estand i emmarcat en el programa d’activitats de les Illes Balears, durant la jornada de dimecres els ajuntaments de Maó i Ciutadella donaran a conèixer els seus programes de dinamització i l’oferta cultural que ofereixen als seus visitants amb el nom de “Maó ciutat de l’art” i “Enjoy Ciutadella”.

Durant els tres dies de trobades professionals de FITUR, es mantindran un seguit de reunions amb diferents agències de viatges i amb representants d’Oficines Espanyoles de Turisme a Regne Unit, París, Zuric, Berlín i Frankfurt amb la intenció d’aconseguir acords de col·laboració que siguin beneficiosos per la comercialització de Menorca i, a la vegada, estar pendents de les últimes notícies que hi pugui haver en relació al comportament dels mercats emissors pel que fa a la intenció de viatjar a l’illa aquesta temporada 2021.

Conscients que la connectivitat és un factor clau per aconseguir la millor temporada turística possible en un context marcat per la pandèmia, la delegació menorquina també té en agenda trobades amb representants de diferents companyies aèries i marítimes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.