Actes 8 Març

La FFTM lamenta que Regne Unit no hagi inclòs Menorca en la llista de destinacions turístiques en semàfor verd S’està fent feina per captar viatgers de la resta de mercats emissors per aquesta temporada

La presidenta Susana Mora entén que el principi de prudència és bàsic en un context de pandèmia com l’actual i assegura que l’illa estarà preparada per poder rebre els viatgers britànics quan la situació sanitària del Regne Unit ho permeti.

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) lamenta que Regne Unit no hagi atorgat semàfor verd a Menorca i no hagi entrat en la llista de destinacions on els britànics poden viatjar sense necessitat de fer quarantena i aïllament a la seva tornada. “En un context de màxima excepcionalitat i immersos encara en una situació sanitària complexa per la COVID-19, entenem que el principi de la prudència és bàsic i primordial en territoris, com el britànic, on les noves variants com la hindú estan registrant un important impacte, amb conseqüències en el seu sistema sanitari i el seu pla de desescalada”, manifesta la presidenta del Consell Insular de Menorca i de la FFTM, Susana Mora. “Seguirem treballant per poder rebre els viatgers britànics amb les màximes garanties de seguretat quan la situació sanitària al Regne Unit permeti l’arribada de turistes”, ha afegit Mora.

La presidenta recorda que Menorca ha sabut reconduir amb celeritat, com ha fet en altres ocasions, el repunt de casos d’infeccions per SARS-CoV-2 que va registrar a finals d’abril i s’ha situat al capdavant de les regions d’Espanya amb els millors paràmetres de control de la pandèmia, aconseguint la qualificació de “nova normalitat” pel baix índex de risc de contagi. Menorca és també l’illa de les Balears amb la millor taxa de vaccinació, amb més del 40% de la població major de 16 anys que ja ha rebut al mano una dosi del vaccí; i amb un ritme d’administració de dosis que es va accelerant i va agafant ritme. “També vull agrair l’excel·lència que una vegada més ha demostrat el nostre sector privat, que es troba plenament preparat, quant a instal·lacions i serveis, per rebre els visitants de tots els orígens amb les necessàries garanties de seguretat per gaudir d’unes vacances a l’illa”, ha afegit la presidenta.

En paral·lel des de la FFTM s’ha fet feina de manera constant i persistent per traslladar al Regne Unit la situació sanitària de Menorca. S’han elaborat informes sanitaris propis amb les dades específiques de l’illa que, clarament han tingut una evolució descendent i positiva en les darreres setmanes, a la vegada que també s’ha fet un esforç des del punt de vista de la comunicació als mitjans britànics. Fa tot just dos dies, mitjans britànics es feien ressò de la bona situació epidemiològica de l’illa i de ser una de les destinacions amb menor risc d’Espanya per a les vacances d’estiu.

La feina de la FFTM s’ha sumat als esforços que s’han fet des del Govern balear i des del Ministeri de Turisme per aconseguir que el conjunt de les illes i del territori espanyol entressin en zona verda del semàfor britànic. La presidenta Susana Mora va tenir ocasió de traslladar a la ministra d’Industria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, la importància del mercat britànic per Menorca en el decurs de la recent Fira Internacional de Turisme (FITUR), de la mateixa manera que, juntament amb la directora de Promoció Turística i Fons Europeus del Consell, Laura Ruiz, es va reunir amb l’ambaixador del Regne Unit a Madrid, Hugh Elliott. La presidenta també s’ha reunit en dues ocasions amb el cònsol general de Barcelona i Balears, Sr. Lloyd Milen, de manera telemàtica i ahir mateix en una trobada presencial que va tenir lloc al Consell Insular de Menorca.

La presidenta també vol constatar la important feina que s’està fent des de la Fundació per captar viatgers d’altres mercats emissors. En aquest sentit, explica que la campanya promocional que la Fundació va posar en marxa a finals d’abril, dirigida al mercat nacional i internacional, per posicionar Menorca com una destinació segura està registrant uns bons resultats. La inserció de publicitat programàtica en plataformes digitals (DSP), per exemple, està aconseguint un CTR que va del 5,4% al Regne Unit fins al 2,4% a Alemanya, quan la mitjana d’aquests tipus d’accions és d’un 0’2%.

També les principals OTAs s’estan fent campanyes a Regne Unit, França, Alemanya i Portugal amb molt bons resultats pel que fa a reserva de viatges cap a Menorca i, a dia d’avui, la temporada es preveu molt positiva pel que fa al mercat nacional. Empreses com Volotea i Baleària estan constatant una forta demanda de viatgers nacionals per venir a l’illa i Iberia ja va anunciar a FITUR la forta aposta de grup a través d’Iberia Express per l’illa a partir de juny, amb fins a 28 freqüències setmanals des de Madrid al juliol i agost, un màxim històric per a la companyia. En conjunt, aquest estiu sis companyies aèries (Vueling, Ryanair, Volotea, Iberia Express, Iberia i Air Europa) oferiran vols directes amb fins a 22 ciutats espanyoles. Madrid, Barcelona, Palma de Mallorca i Bilbao concentren la major part de l’oferta, encara que ciutats més petites, que tradicionalment no comptaven amb vol directe a l’illa, com La Corunya o Santiago de Compostel·la, estaran connectades aquest estiu amb vol directe de Volotea, obrint així l’illa a nous mercats turístics d’origen.

Pel que fa a la via marítima, Menorca està connectada amb els ports d’Alcúdia i Palma (Mallorca), Barcelona i València a través de les companyies Trasmediterránea i Baleària. Aquesta última, davant les perspectives optimistes de la campanya, ha reforçat des d’aquest mes de juny les seves connexions amb Palma i Barcelona, tant en el ferri convencional com en el fastferry. A més, aquest any es manté la ruta internacional de passatgers amb el sud de França, concretament amb el port de Toló, operada per Corsica Ferries.

Els principals mercats emissors continuen fent una forta aposta per Menorca aquest estiu: des del Regne Unit, 5 companyies aèries ofereixen connexions amb Menorca des de 8 ciutats; a Alemanya, 4 companyies operen amb 6 aeroports diferents; 5 companyies i 7 ciutats enllaçades en el cas de França, i 7 aerolínies per altres tants aeroports a Itàlia. Ja han arribat els primers vols de TU Alemanya amb una molt bona ocupació i, a partir del 4 de juliol i fins a finals d’octubre, la companyia Eurowings oferirà dos vols setmanals des de Colònia.

L’últim informe de la consultora de Big Data per a destinacions turístiques Mabrian apunta a que la capacitat aèria està guanyant posicions i, a dia d’avui, es situa a tot just un 5% de distància del total de seients de la temporada de 2019. El mateix estudi indica que es manté la intenció del mercat britànic de viatjar a l’illa i augmenta considerablement la recerca de vols per al mes d’octubre. En aquest sentit, els esforços de la Fundació es centren en allargar la temporada i captar turistes del Regne Unit ja entrant la tardor.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.