Elegits els quatre productes que representaran Menorca a l’European Food Gift Challenge 2021

La presidenta de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, Susana Mora, ha donat a conèixer avui els quatre productes artesanals i alimentaris que representaran l’illa al ‘European Food Gift Challenge’, com a part de les activitats de “Menorca Regió Europea de Gastronomia 2022”.  La selecció s’ha fet a través d’un concurs a nivell insular, organitzat per la mateixa Fundació Foment del Turisme de Menorca.

Impulsat per l’Institut Internacional de Gastronomia, Art, Cultura i Turisme (IGCAT), el concurs europeu vol donar suport als petits productors locals capaços de produir productes excepcionals, tant comestibles com estris relacionats amb la gastronomia. Mitjançant aquest concurs es vol premiar i donar visibilitat internacional a obsequis artesanals d’alta qualitat, tot aplicant sempre criteris de sostenibilitat.

Hi havia dues categories. Dins la categoria Obsequis artesanals relacionats amb la gastronomia (Food-related craft gifts), els elegits han estat:

  • “Ginets”, de les artesanes ceramistes Es Fangueti (Bàrbara Pons i Joana Muñoz). Es tracta d’un joc de tres gots inspirats en el canet, el tradicional bòtil amb ansa amb què es comercialitza la ginebra de Menorca.

  • “Morter”, de l’artesà arader Ovidi Pons. El morter i la mà de morter fets amb llenya d’ullastre lliguen amb un dels productes més representatius i internacionals de l’illa: la salsa maonesa.

Pel que fa a la categoria Obsequis agroalimentaris (Food gifts), els premiats són:

  • “Three ancestral menorcan sauces”, del productor Antoni Anglada. Són tres salses procedents de diferents èpoques, extretes de receptaris de 1734, 1756 i 1819, i reinterpretades per tenir cabuda a la cuina actual. Hi han participat dos productors, juntament amb un dissenyador gràfic i un artesà arader que ha elaborat els taps amb llenya d’ullastre.

  • “Un tec?”, de la Cooperativa del Camp. Aquesta ha posat en contacte tres productors locals per crear un pack basat en l’experiència del gaudi gastronòmic. El pack està format per formatges Meloussa, mel d’Algaiarens i Cervesa Grahame Pearce i s’acompanya d’unes recomanacions de tast que permeten assaborir tots els productes en plenitud.

El jurat ha estat format per un representant de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, Quim Salort; un representant de “Menorca Regió Europea de Gastronomia” i del sector agroalimentari (Tolo Mercadal; un representant de l’associació artesana ARTEME, Núria Deyà; un representant de l’associació artesana ENTREMANS, Erika Hartje, i un representant del món del disseny, Iker Martínez. L’elecció ha tingut en compte que els productes fossin ser singulars i autèntics, combinant ingredients i matèries primeres de qualitat amb la destresa, passió i cura dels productors. També havien de ser representatius de la gastronomia local i el resultat de combinar tradició i innovació.

 

 

 

Campanya oferta Baleària

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *