
Prèviament la diputada de Junts havia preguntat també a ministre si considera que l’independentisme és terrorisme “perquè hi ha independentistes acusats de terrorisme per formar part d’un CDR, enviar missatges informant de manifestacions, per participar en un concert a la frontera, respondre a una crida del Tsunami Democràtic”.
“Els independentistes no poden exercir el seu dret de protesta lliurement”, perquè “hi ha persones a qui pel fet de ser independentistes se’ls prejutja i s’elaboren informes falsos”, ha dit Illamola, que ha preguntat al ministre si creu que els informes de la guàrdia Civil són certs.
Marlaska ha afirmat que “evidentment” i “rotundament” el govern espanyol no considera que l’independentisme sigui terrorisme. “Ser independentista no és ser terrorista”, perquè “l’independentisme és una opció ideològica legítima” i “tenim una Constitució que no és militant i que no exigeix una defensa del seu contingut”, ha dit.