Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Educació i Salut modifiquen les condicions per a la determinació de quarantenes als grups d’educació primària

El nou curs escolar ha suposat algunes modificacions en el funcionament dels grups dels centres educatius d’infantil i primària. A diferència del curs passat, l’alumnat es pot moure i interactuar dins el seu grup, mentre que en el curs passat aquesta interacció estava prohibida i els alumnes havien de quedar als seus llocs a l’aula.

Després dels primers quinze dies de curs s’ha detectat la necessitat de millorar el procés de determinació de les quarantenes tenint en compte la interacció, l’ús de les mascaretes i la no vacunació de l’alumnat d’aquests nivells educatius.

Així, des de les Conselleries de Salut i Educació s’ha establert que a educació primària només faran quarantena durant 10 dies  els contactes més propers i els que no hagin fet un ús correcte de la mascareta. Paral·lelament es farà una prova PCR a tot el grup dins les primeres 48 hores i, si surt algun altre positiu, es decretaria quarantena per a tot el grup.

En el cas de grups d’educació infantil i educació especial, quan es detecti un positiu farà quarantena tot el grup durant 10 dies ja que l’alumnat no du mascareta.

L’objectiu és que els canvis a la Resolució que regula aquests aspectes es puguin publicar al BOIB del proper dimarts 5 d’octubre.

Els canvis afectaran als grups on hi hagi algun positiu a partir de la publicació de la Resolució al BOIB. No afectarà als que estan actualment en quarantena.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.