Menorca participa en la I Convenció de Turespaña sobre el futur del turisme La directora insular de Promoció Turística, Laura Ruiz, ha acudit a l’esdeveniment que s’ha celebrat aquesta setmana a Sevilla

Menorca ha estat present a la I Convenció de Turespaña que s’ha celebrat aquesta setmana a Sevilla, amb el lema “El futuro es hoy: destinos españoles llamando al viajero sostenible”. La directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus del Consell Insular, Laura Ruiz, ha acudit a aquest fòrum, dirigit principalment als gestors de les destinacions turístiques espanyoles, amb l’objectiu d’intercanviar bones pràctiques de gestió i màrqueting i propiciar una major coordinació de l’acció de promoció internacional d’Espanya i els seus destins.

Durant tres dies, la representant de Menorca ha mantingut contactes amb diferents Oficines de Turisme d’Espanya (OET) a l’exterior per continuar planificant les accions de promoció de 2022 amb dos objectius principals: la recuperació i reactivació del mercat britànic que aquest any s’ha vist molt afectat per les restriccions internes imposades per la pandèmia, i la recerca de nous segments de mercat que siguin especialment atractius des del punt de vista de la desestacionalització. En concret, Laura Ruiz s’ha reunit amb delegats de Turespaña a Helsinki, Estocolm, Copenhaguen, Berlín, Munic, Zuric, Brussel·les, Viena, París, Londres, i Nova York, així com també amb la cap de l’àrea de Turisme Cultural i Màrqueting de Continguts de Turespaña, Elena Valdés; i el seu director general de Cooperació i Competitivitat; Eduardo Fernández, entre d’altres.

La directora insular ha acudit a diferents ponències del programa d’aquesta convenció que s’ha dividit en tres grans blocs: la presentació del Pla Estratègic de Màrqueting 2021-2024 que fixa l’acció de promoció internacional; un segon bloc en què diferents destinacions turístiques han compartit bones pràctiques i experiències, digitals i sostenibles, per afrontar el futur i col·laborar en la millora l’acció de promoció de les destinacions; i un tercer bloc per a reforçar la coordinació i el treball conjunt amb les empreses.

Laura Ruiz ha pogut constatar com Menorca està completament alineada, i de fet ja fa anys que treballa, amb el model de turisme sostenible que des de Turespaña es vol potenciar i que té molt present la cura i la preservació de l’entorn, la promoció de la cultura i els productes locals i que esdevingui un element de cohesió social i territorial.

A la convenció també hi han assistit dues empreses menorquines: la consultora Mabrian, que destaca per oferir un servei d’anàlisis de Big Data molt valuós per a les destinacions i el sector turístic en general; i la cadena Artiem, que ha estat representada pel seu CEO José Díaz Montañés, qui ha participat en una de les taules rodones de la convenció sobre “La sostenibilidad en les empreses d’allotjament”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.