El turisme en l’era Post COVID, tema central del Seminari d’Innovació i Turisme; INTO 2021

Foto: Bep Al·lès©

Després de l’èxit de l’edició anterior, el Seminari Internacional d’Innovació i Turisme (Seminari INTO) torna un any més en format totalment en línia que permet la participació d’assistents d’arreu del món.

Aquesta XVI edició es distribuirà en diferents sessions que tindran lloc des de la darrera setmana d’octubre fins a la primera setmana de desembre, sota el lema; «el turisme en l’Era Post COVID 19: estratègies innovadores i de promoció de destinacions segures i responsables

L’objectiu de les jornades és impulsar la innovació i fomentar la competitivitat i el creixement de la cadena de valor de la indústria turística. A l’edició d’enguany, el Seminari INTO es centrarà en l’anàlisi del turisme en l’era post COVID 19; una temàtica que es presenta com una necessitat per a respondre als reptes i oportunitats que es presenten per a la cadena de valor turística en aquest nou paradigma.

Paral·lelament al Seminari, i organitzat amb el suport de l’Enterprise Europe Network, es durà a terme un esdeveniment virtual de trobades empresarials internacionals els dies 10, 17 i 24 de novembre, amb l’objectiu d’establir relacions professionals i construir noves oportunitats de negoci.

Un programa amb ponents de prestigi internacional

El Seminari s’inaugurarà el 27 d’octubre amb una ponència introductòria a càrrec de Natalia Bayona; directora d’innovació, educació i Inversions de l’Organització Mundial del Turisme sobre estratègies d’innovació i perspectives davant la COVID 19. Així mateix, aquesta primera sessió comptarà amb la participació de Marc Vidal, reconegut conferenciant i expert en Transformació Digital i Indústria 4.0.

Seguidament, el 10 de novembre, el Seminari INTO abordarà quines mesures a curt i mitjà termini haurien d’adoptar les destinacions per a la recuperació turística en l’era post COVID en la taula rodona «Destinacions i responsabilitat social en la era post COVID». Hi participaran: Enrique Navarro, director de l’Institut Universitari de Recerca en Intel·ligència i Innovació Turística de la Universitat de Màlaga; Teresa Berástegui, viceconsellera de Turisme del Govern de Canàries; Francesc Mateu, director gerent de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears i Guillermo Díaz, director comercial d’ARTIEM Hotels.

D’altre banda, el 17 de novembre, se celebrarà una nova sessió on es tractarà el paper de les TIC i les solucions més innovadores orientades al sector de la hoteleria i la restauració. Aquesta jornada comptarà amb la participació de: Mateo Ramón, director TI Corporatiu Grupo Piñero i vicepresident de transformació digital de Turistec; Dolores Ordoñez, directora de AnySolutions i vicepresidenta de Turistec; i José Alberto Terrasa, director de productes i innovació de CEI Europe i vicepresident de tecnologia de Turistec.

La tercera sessió, més enfocada en el perfil del turista, es portarà a terme el 24 de novembre. S’hi estudiarà la demanda turística en aquesta era post COVID i s’analitzaran les distintes estratègies per recuperar la confiança del viatger, de la mà dels ponents: José Antonio Pérez-Aranda, director i professor de l’Escola Universitària de Hotelería i Turisme CETT-Universitat de Barcelona; Javier Ibáñez, economista de la Unitat d’Anàlisi Sectorial del Departament d’Estudis de CaixaBank; i Veronica Leoni, investigadora adjunta de la Universitat de les Illes Balears.

Finalment, la sessió de tancament, l’1 de desembre, tractarà la reestructuració empresarial que està experimentant el sector, explicant el paper de nous actors a la indústria i d’algunes iniciatives empresarials per fer front a aquesta nova situació. Els ponents d’aquesta sessió seran: Helmut Clemens, gerent i fundador d’Es Rebost; Ovidio Andrés, CEO i fundador de Logitravel; Reto Stoeckenius, director d’expansió de RIU Hotels & Resorts;  Xavier Puig, professor col·laborador doctor del departament d’Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra; i Pedro Camara, CEO i fundador de TravelgateX.

Totes les ponències comptaran amb la moderació de Rosa Castells, periodista, directora i creadora de les Jornades de Noves Tecnologies i Cultura Digital, Formentera 2.0

El Seminari INTO, punt de trobada del sector TIC turisme

Aquest seminari, promogut per la Direcció General d’Innovació del Govern de les Illes Balears, se celebra des de 2004, i ha tingut més de 3.000 assistents. Durant aquests anys s’hi han analitzat diverses temàtiques relacionades amb productes turístics com el cultural, experiencial, turisme nàutic o de salut, i instruments de màrqueting com el branding o el social medial. A més, s’han tractat noves oportunitats de negoci, com l’anàlisi de models de negoci disruptius, l’economia col·laborativa i canvis de model econòmic com l’economia circular. De la mateixa manera, s’han abordat noves tecnologies amb potencial per a la indústria turística com la intel·ligència artificial o la internet de les coses.

El Seminari Internacional INTO compta amb un comitè científic format per la Dra. Marta Jacob (UIB), el Dr. Juan Mulet (Dr. Enginyer en Telecomunicacions), el Dr. Diego Medina (ULPGC) i el Dr. Joan Enric Capellà (Àrea Manager de Balears de Iberolat Consulting & Investment), i entre el públic assistent hi haurà professionals del sector empresarial, de la recerca, de l’àmbit acadèmic, estudiants i representants de les administracions públiques, entre d’altres.

Els interessats en assistir al Seminari INTO 2021, han d’inscriure’s a través de la web: visitinnovation.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.