Cristóbal Marqués demana al Govern incloure els mesos de maig i octubre a l’OSP amb Madrid

El senador per Menorca, Cristóbal Marqués, ha renovat una vella aspiració i ha demanat que el Govern ampliï l’extensió temporal de l’Obligació de Servei Públic a les connexions aèries entre l’illa i Madrid.

Aquesta ampliació fa referència a incorporar els mesos d’octubre i maig durant el tram de l’any en què el Govern ha de garantir la possibilitat de connexions entre Menorca i la capital i suplir així la manca de cobertura que donen les companyies durant la temporada baixa .

Cristóbal Marqués ha presentat una moció davant la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Senat, en què es demana al Govern més atenció a les necessitats de mobilitat dels residents a l’illa. Tot, perquè no es produeixin inconvenients com la falta de vols o el retard a les programacions que s’ha patit els últims mesos.

La proposta toca diversos aspectes. Un primer apunta a assegurar que l’Obligació de Servei Públic amb Madrid consolidi un mínim de dues freqüències diàries, que ha regit els últims anys, amb excepció complerta en el supòsit d’“estat d’alarma” com el que va provocar l’epidèmia.

Un segon punt fa referència a ampliar en dos mesos la durada de l’OSP –que ara cobreix de novembre fins a abril, per tant incorporar els mesos de maig i octubre a les garanties de connexió directa amb la capital.

D’altra banda, el senador per Menorca insisteix en la necessitat que el servei es contracti amb més agilitat sense esperar que venci la licitació en curs. També aquest any es van tornar a produir inconvenients com a conseqüència del retard en la licitació.

La UTE de companyies adjudicatàries no pot, en aquest cas, programar operacions de vol per a un període sobre el qual no té ni conformitat ni garanties de fer-se amb el servei per al qual hipotèticament podria sorgir un altre competidor.

La conseqüència, com s’ha viscut aquest any, es va traduir en la impossibilitat d’adquirir de manera anticipada bitllets que entraven al període d’un nou contracte d’OSP sense adjudicar. Això és, fins al setembre no es va solucionar l’inconvenient creat, i abans d’aquella data era impossible comprar passatges de vols directes a Madrid entre els mesos de novembre i abril per no estar programats. Aquesta situació es va allargar fins a cinc setmanes abans del començament del mes de novembre.
Aquesta situació provoca perjudicis a les agències de viatges, als usuaris individualment ia les empreses que es veuen privades de poder planificar els seus desplaçaments per a dates concretes.

El mes d’octubre que està a punt d’acabar, va oferir una nova sorpresa amb la pèrdua de connexions directes a primera hora del matí i darrer vol a la nit. Aquesta circumstància pràcticament fa inviable aprofitar una jornada de treball completa a Madrid amb possibilitat de fer anada i tornada el mateix dia.

També ho denuncia el senador ja que la manca de connexions directes a més que encareix els trasllats, suposa una pèrdua de temps en escales o obliga a haver de pernoctar a Madrid amb la consegüent despesa per allotjament, que de fet invalida el benefici de bonificació per resident.

Per això el senador demana incorporar els mesos de maig i octubre a l’OSP per impedir que es torni a repetir l’actual situació. Es tracta d’una vella aspiració que torna a les Corts.

Cristóbal Marqués recorda que l’OSP va quedar instituïda l’any 2012, en una acció decidida del PP que en aquells moments governava a Menorca, a les Balears ia Madrid, i com a resposta immediata a un buit de connexions aèries que va generar la manca de rendibilitat per a les companyies.

Gairebé deu anys després, el senador considera que ha arribat el moment de revisar els temps de licitació i tancar garanties que no es retrocedeix a les conquestes assolides ni es repeteixen trams desatesos al llarg de l’any.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.