Menorca es posiciona com a destinació cultural i creativa La galeria Hauser & Wirth de Londres és l’espai que ha escollit la Fundació Foment del Turisme per a mantenir, ahir capvespre, una trobada amb un grup de 25 periodistes britànics prèvia a l’inici de la fira World Travel Market.

 

L’obertura aquest estiu de la prestigiosa Hauser & Wirth a l’Illa del Rei ha situat Menorca en el mapa internacional de l’art contemporani. La seu a Londres d’aquesta galeria és l’espai escollit per la Fundació Foment del Turisme (FFTM) per a defensar el potencial de l’illa com a destinació cultural i creativa en una trobada que es celebrà ahir capvespre amb mitjans de comunicació i que aplegà un total de 25 periodistes britànics de mitjans generalistes, especialitzats en viatges i freelance.

La directora de Promoció Turística i Fons Europeus del Consell Insular, Laura Ruiz, va ser l’encarregada de donar la benvinguda als assistents en una trobada en la que també hi van intervenir Kate Williams, de l’agència de relacions públiques i màrqueting LOTUS de la FFTM a Londres, i l’artista i professor Jorge Fernández Alday com ambaixador del col·lectiu artístic de Menorca per oferir el seu punt de vista professional sobre les fortaleses de l’illa com espai creatiu.

L’art ha estat l’eix central d’aquest acte promocional previ a la fira Wold Travel Market (WTM), que arranca dilluns al recinte de congressos ExCel. L’art en el seu sentit més ampli. Galeries, sales d’exposicions i museus, però també l’artesania, les festes, les tradicions, la gastronomia, les propostes culturals, els festivals musicals i artístics, la natura i els espais singulars com puguin ser les pedreres, les experiències i activitats que permeten als viatgers conèixer de primera mà i participar dels processos creatius i productius… conformen una oferta que es pot gaudir els 365 dies de l’any i que fan possible recórrer i descobrir l’illa més enllà del seu litoral i les seves platges.

Declarada Reserva de Biosfera fa prop de trenta anys; Menorca continua fent feina per a la diversificació de productes i la desestacionalització. Tot el seu potencial com a destinació cultural es reforça amb la candidatura a patrimoni mundial per la UNESCO pel seu llegat talaiòtic; i el seu reconeixement com a Regió Europea de Gastronomia 2022, en el marc d’una estratègia basada en la sostenibilitat com a eix vertebrador de totes les accions.

L’art també de l’estil de vida dels menorquins, del seu caràcter que ha contribuït a mantenir la cultura i preservar l’entorn natural, de saber gaudir dels petits plaers i les coses senzilles, un missatge que esdevé el claim del vídeo promocional que es va presentar en primícia a l’acte d’ahir capvespre.

Espai cultural però també un entorn inspirador amb potencial per atraure viatgers que troben a Menorca les condicions idònies per a la creació, com és la connexió amb la natura i el propi ritme que es viu a l’illa. Segons explicà Jorge Fernández Alday, l’èxit d’iniciatives com les estades artístiques o les classes magistrals d’art amb professors de gran prestigi internacional triomfem per tota l’oferta complementària que brinda Menorca als seus participants: el seu paisatge i l’entorn natural així com la seva vida cultural i artística, una realitat que permet oferir un producte únic i diferenciador.

Podeu veure el vídeo promocional al canal de Youtube de Turisme Menorca:
https://youtu.be/_ZXQksptyok

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.