![](https://www.eliris.cat/wp-content/uploads/2018/07/GotsFestesweb-350x263.jpg)
ACN Barcelona .- La pandèmia ha deixat un consum més saludable, ètic i sostenible, segons la cinquena edició de ‘l’Observatori Shopper Experience’ (OSE) elaborat per in-Store Media. De fet, un 32% dels enquestats està més preocupat per menjar sa ara que abans de la pandèmia i el 24% consumeix productes més saludables. En aquest sentit, un 22% afirma comprar més fruites i verdures, mentre que un 18% comenta que ha augmentat el seu consum de productes frescos. Per la seva banda, el consum de menjar preparat refrigerat ha baixat un 14%. Un 22% dels consumidors afirma que actualment compra productes amb envasos més sostenibles, mentre que el 28% està més preocupat que abans per mantenir hàbits sostenibles en la compra diària.
De la mateixa manera, un 33% dels enquestats està més interessat en donar suport als productes locals en comparació amb abans de la pandèmia.
![](https://www.eliris.cat/wp-content/uploads/2020/04/fruitaweb-350x252.jpg)
Més enllà de l’evolució del consumidor, l’informe també evidencia canvis en els factors decisius que influeixen en el consum. El 2016, aquests elements eren bàsicament el preu i les ofertes, mentre que actualment es valora més la comoditat i l’experiència de compra. La sostenibilitat, com l’origen o la iniciativa social dels productes, també ha crescut notablement en els darrers cinc anys.
Per altra banda, un 50% dels enquestats afirma haver reduït la despesa en dinars i sopars fora de casa a conseqüència del confinament i les restriccions. En paral·lel, un 14% afirma haver augmentat el consum d’aliments i begudes i un 21% ha incrementat la compra de productes de drogueria.