IAG redueix a la meitat les pèrdues entre gener i setembre fins als 2.622 MEUR i veu la recuperació “clarament en marxa” Vueling deixa enrere les pèrdues operatives el tercer trimestre i preveu ampliar el nombre de rutes des de París

 

ACN Barcelona .- El grup IAG –que concentra les aerolínies British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus- va registrar unes pèrdues de 2.622 milions d’euros entre gener i setembre, menys de la meitat que el mateix període de l’any passat, quan les pèrdues van ser de 5.576 MEUR. La companyia atribueix aquesta millora a un increment de les reserves als Estats Units i al Regne Unit després de l’aixecament de bona part de les restriccions relacionades amb la covid-19 i assegura que la recuperació del trànsit aeri està “clarament en marxa”. Pel que fa exclusivament a Vueling, la companyia deixa enrere les pèrdues operatives el tercer trimestre i confia a consolidar la recuperació reforçant el mercat estatal i ampliant el nombre de rutes des de París.
Únicament durant el tercer trimestre, IAG va registrar unes pèrdues de 574 MEUR, una xifra que s’allunya de les pèrdues de 1.763 MEUR registrades el mateix període de l’any passat. Malgrat que el grup preveu tancar l’exercici amb pèrdues operatives d’uns 3.000 MEUR, assegura que la seva posició de liquiditat es troba en màxims històrics i que el trànsit de passatgers continuarà incrementant-se durant la campanya d’hivern i l’estiu de 2022.

De fet, la multinacional preveu operar al 100% de la seva capacitat en les rutes cap a l’Atlàntic Nord durant la segona meitat del 2022. En paral·lel, confia que els diferents mercats sud-americans, asiàtics i Sud-àfrica eliminin les restriccions als passatgers abans que acabi 2021.

Quant a Vueling, IAG assenyala que, juntament amb Iberia, és “la marca que millor es va comportar dins el grup durant el tercer trimestre”. Entre juliol i setembre, l’empresa no va registrar pèrdues operatives i els ingressos procedents del transport de viatgers es van situar en 461 MEUR, un 47,7% menys en termes interanuals –és la marca d’IAG que menys cau-.

Per consolidar la recuperació, Vueling apostarà per reforçar el mercat domèstic a l’Estat i posarà en marxa 32 noves rutes des de l’aeroport de París Orly.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.